Elektryczne furgony do wożenia paczek. Imponująca flota w InPost

2021-11-10 12:32
Nissan e-NV200 XL Voltia 10 m3
Autor: Nissan Elektryczny van marki Nissan

Są pojemne, zeroemisyjne i zaprzęgnięte do pracy w znanej firmie kurierskiej InPost. Mowa o Nissanach e-NV200. Właśnie te modele elektrycznych samochodów w wersji XL Voltia 8 m3 sprawdziły się we flocie europejskiego lidera wśród platform dostaw dla e-commerce. Od niedawna InPost ma w użytku ponad 100 egzemplarzy Nissanów e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia 10 m3, a kolejna pula blisko 260 egzemplarzy zostanie dostarczona do końca 2021 roku. To właśnie możliwość powiększenia przestrzeni ładunkowej przyczyniła się do decyzji firmy o zakupie właśnie takich pojazdów.

Kurierzy firmy InPost od zeszłego roku mają do dyspozycji ponad 30 bardziej kompaktowych Nissanów w odmianie XL Voltia 8 m3, a pracownicy techniczni zajmujący się utrzymaniem paczkomatów w czystości poruszają się vanami e-NV200 w klasycznej wersji. Wraz z samochodami zamówionymi w tym roku będą się one składać na całkowitą liczbę ponad 300 elektrycznych pojazdów marki Nissan. To kolejny krok w kierunku rozwoju konceptu „Green City” – zainicjowanego przez InPost pakietu nowoczesnych usług dla miast, który realizowany jest już w Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wałbrzychu, Częstochowie i Zielonej Górze, a do końca roku program obejmie łącznie kilkadziesiąt miast w Polsce.

Nissan e-NV200 to nie tylko zerowa emisja CO₂ do atmosfery czy niemal bezgłośna praca, ale także duże ułatwienie dla pracy kurierów. Dzięki wydłużeniu nadwozia i podwyższeniu dachu kurierzy mają możliwość swobodnej pracy w pozycji stojącej. Niski próg załadunku i ładowność 533 kg pozwalają na umieszczenie w wersji XL Voltia 10 m3 aż 3 europalet, zachowując kompaktowe wymiary pojazdu ułatwiające manewrowanie w ciasnych, miejskich uliczkach. Wygodę użytkowania samochodu znacząco poprawia bogate wyposażenie, takie jak bezkluczykowy system dostępu, automatyczna klimatyzacja, automatycznie regulowane lusterka czy podgrzewane fotele i kierownica. Wyposażenie to, często kojarzone z wyższej klasy samochodami osobowymi, wciąż jest rzadkością w segmencie pojazdów dostawczych.

Nissan e-NV200 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh, który zapewnia realny zasięg ponad 200 km. Można go szybko naładować prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO (od 0 do 80% w około 50 minut) lub półszybkiej ładowarki 6,6 kW w 7,5 godziny, a wydajność całego układu napędowego znacząco poprawia system pasywnego chłodzenia oraz podgrzewania akumulatora w zależności od temperatury. Samochody będą częściowo ładowane w bazach InPostu przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii oraz podczas postoju niezbędnego na uzupełnienie paczkomatów, przy których firma InPost sukcesywnie uruchamia kolejne punkty ładowania pojazdów elektrycznych.

Nasz cel na ten rok to 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu Warszawa stanie się już niebawem pierwszym miastem, gdzie dostawy do Paczkomatów będą realizowane w pełni przez elektryczne samochody. Rosnąca sieć Paczkomatów InPost w całej Polsce sprawia, że potrzebujemy sprawniejszych, ale też ekologicznych dostaw. Dostawy wielu przesyłek do jednego Paczkomatu ograniczają ruch w mieście i zmniejszają emisję CO2, ale my podnosimy poprzeczkę coraz wyżej i realizujemy dostawy bez generowania spalin czy lokalnych zanieczyszczeń. Minimalizujemy nasz wpływ na środowisko, a jako rynkowy lider wyznaczamy kierunek i mobilizujemy innych do działania w tym obszarze

– podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE