Fiat 500 1.2 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

2011-07-12 4:30

Pierwsza wersja Fiata 500 produkowana była w latach 1957-1976. Dziś pierwsze 500-ki traktowane są jak auta kultowe, podobnie jak np. VW garbus. Fiat 500 Nuova, czyli aktualna wersja modelu, pojawił się na rynku w 2007 roku. W Polsce ceny Fiata 500 zaczynają się od 38 tys. zł za podstawową wersję Pop z silnikiem benzynowym 1.2 69KM.

Historia Fiata 500 rozpoczęła się w 1957 roku. Wówczas na ulicach włoskich miast pojawiły się pierwsze pięćsetki. Małe autko, które pomyślane było jako tani środek transportu dla mas,  produkowane było prawie 20 lat, aż do 1976 roku. Sukces, jaki m.in. dzięki cenie i liczbie sprzedanych egzemplarzy (ok. 4 mln aut) odniosła na rynku pierwsza wersja, skłonił szefów Fiata do podjęcia decyzji o reaktywacji modelu 500.

>>> Fiat 500 – tapety na pulpit

Fiat 500 Nuova, czyli aktualna wersja modelu, pojawił się na rynku w 2007 roku, czyli niemal w 30. rocznicę zakończenia produkcji kultowej pierwszej wersji. Nowy model jest niemalże kopią pierwszej wersji i wpisuje się w pomysł retro designu, czego przykładem jest też np. VW New Beetle. Auto otrzymało m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2008. Produkcja 500-ki zlokalizowana jest w Polsce w fabryce Fiata w Tychach.

>>> Fiat 500 1.2 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Fiat 500 występuje jako trzydrzwiowy hatchback. Występuje z czterema silnikami. Trzy benzynowe silniki 500-ki, to znane np. Pandy motor 1.2 69KM, 1.4 100KM oraz 0.9 85KM. Możemy kupić także 500-kę z turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 1.3 l i mocy 75KM. Do wyboru są dwie manualne skrzynie biegów: pięcio- i sześciobiegowa.

>>> Fiat 500 2008 r. – cena od 24 tys. zł

W podstawowej wersji Fiata 500 zamontowanych jest 7 poduszek powietrznych: dla kierowcy, dla pasażera, poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne chroniące głowy podróżnych i poduszka kolanowa dla kierowcy. W 500-ce seryjnie montowany jest także system antypoślizgowy ABS z system rozdziału siły hamowania EBD. System stabilizujący tor jazdy ESP oraz system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR dostępne mogą być za dodatkową opłatą.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki