Forda Fiestę ST po raz pierwszy testowaliśmy już kilka miesięcy temu. Wówczas okazało się, że półtoralitrowy silnik nie jest taki straszny, jak go malują. Pod maską Fiesty ST znalazł się bowiem trzycylindrowy silnik 1.5 EcoBoost, który generuje okrągłe 200 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten maluch waży jednak około 1200 kilogramów, a do setki przyspiesza w zaledwie 6,5 sekundy.
Ford Fiesta ST w końcu wszedł do polskiej sprzedaży. Musieliśmy na to czekać ładnych kilka miesięcy, ale wreszcie się doczekaliśmy. Bazowo zadziornego hothatcha kupimy za 88 450 zł. Wówczas otrzymamy wersję ST2, która zawiera m.in. klimatyzację, tempomat, światła LED do jazdy dziennej, system multimedialny Ford SYNC 3, elektryczne przednie szyby, sportowe zawieszenie, 17-calowe aluminiowe felgi a także wiele elementów dekoracyjnych, które nie pozwolą nikomu przeoczyć, że to mały sportowiec (jak np. sportowe fotele czy spoiler).
Dla bardziej wymagających klientów Ford przygotował odmianę ST3, która kosztuje 99 450 zł. W takiej konfiguracji otrzymujemy dodatkowo automatyczną klimatyzację, nawigację, bezkluczykowy dostęp do auta, nagłośnienie B&O Play, fotochromatyczne wsteczne lusterko, podgrzewane fotele, automatyczne światłą drogowe oraz półskórzaną tapicerkę.
i
Jeśli komuś nadal byłoby mało, Ford przygotował opcjonalny Pakiet Performance. Za 4100 zł możemy doposażyć Fiestę ST w mechanizm różnicowy przedniej osi (który sprawia, że auto fenomenalnie zachowuje się w zakrętach – sprawdziliśmy to!) oraz układ umożliwiający wykonanie procedury startowej. Co ciekawe, pakiet ten jest dostępny dla obu wersji – zarówno tańszej ST2, jak i lepiej wyposażonej ST3. Opcjonalnie Fiesta ST może także otrzymać takie udogodnienia jak podgrzewana kierownica, kamera cofania, układ monitorujący martwe pole czy reflektory całkowicie wykonane w technologii LED.
Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost - dane techniczne
| SILNIK | R3, benzyna |
| Pojemność | 1497 cm3 |
| Moc maksymalna | 200 KM przy 6000 obr./min. |
| Maks mom. obrotowy | 290 Nm przy 1600-4000 obr./min. |
| Prędkość maksymalna | 232 km/h |
| Przyspieszenie 0-100km/h | 6,5 s |
| Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa |
| Napęd | na przednią oś |
| Emisja spalin | 136 g/km |
| Zbiornik paliwa | 42 l |
| Katalogowe zużycie paliwa (miasto / trasa / średnie) |
7,6 l / 5,1 l / 6,0 l |
| Długość | 4068 mm |
| Szerokość | 1735 mm |
| Wysokość | 1469 mm |
| Rozstaw osi | 2493 mm |
| Masa własna | 1262 kg |
| Pojemność bagażnika / po złożeniu siedzeń |
311 l / 1093 l |
| Hamulce przód / tył | tarczowe wentylowane / tarczowe |
| Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
| Zawieszenie tył | belka skrętna |
| Opony przód i tył (w modelu testowym) |
205/40/R18 |