Grażyna Wolszczak ma auto warte ĆWIERĆ MILIONA! Czym jeździ? ZDJĘCIA

2020-12-18 16:47

Grażyna Wolszczak to znana polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Choć gwiazda całe życie poświęca sztuce, znajduje też chwile na odpoczynek i dalekie podróże. Poza sceną teatralną nie obca jest jej także motoryzacja. Grażyna od 2018 roku jest bowiem ambasadorką Volvo Firma Karlik. Na co dzień aktorka podróżuje dostojnym i bardzo komfortowym SUV-em z oszczędnym silnikiem diesla. Co to za model?

Grażyna Wolszczak większość swojego życia spędziła na scenie teatralnej, więc potrafi poruszać się z gracją. Podobnie jest z jej samochodem, które jest ikoną komfortu i elegancji. Samochód aktorki to dostojne Volvo XC60 w topowej odmianie Insciprtion (od 214 000 zł), która charakteryzuje się najwyższym poziomem luksusu.

Sprawdź: Czym jeździ Rafał Mroczek? Gwiazdor „M jak miłość” przywiązany do jednej marki

Wyrafinowany szwedki styl

Nowiutkie auto aktorki jest w pokryte brązowym, metalicznym lakierem Maple Brown (4040 zł) i stoi na 19-calowych, 10-ramiennych felgach Diamond Cut Black, które najwyższa wersja Inscription posiada już w standardzie. Zdjęcia nowego samochodu pojawiły się już na profilu aktorki, dzięki czemu można dostrzec, że tym razem Grażyna postawiła na jasną tapicerkę. Jeszcze do niedawna gwiazda jeździła szarym egzemplarzem z czarnym wnętrzem, natomiast pierwsze Volvo jakie odebrała w 2018 roku było grafitowe z posiadało kremowe wnętrze.

Zobacz: Ewa Chodakowska wozi się W LUKSUSIE! To auto kosztuje ponad MILION - ZDJĘCIA

Topowa odmiana XC60 charakteryzuje się tym, że już domyślnie jest porządnie wyposażona. Na pokładzie SUV-a znajdują się m.in. dwa duże wyświetlacze, z czego jeden pełni rolę cyfrowych wskaźników, rozbudowany system multimedialny, wielofunkcyjna kierownica i podgrzewane fotele z regulacją długości siedziska.

Co pod maską?

Niestety nie wiemy, jaki motor znajduje się pod maską egzemplarza aktorki. Kiedy w 2017 roku Volvo XC60 zostało wprowadzone na rynek,  w gamie silnikowej znajdowały się silniki o pojemności 2-litrów i bardzo szerokim zakresie mocy. Jednostki benzynowe występowały w wersji T5 (250 KM) i T6 (320 KM), natomiast wśród silników wysokoprężnych mogliśmy wyróżnić wersje D4 (190 KM) i D5 (235 KM).

Warto też zaznaczyć, że najsłabsze motory występowały z napędem tylko na przód, zaś mocniejsze z napędem na cztery koła. Najmocniejszym w ofercie był spalinowo-elektryczny napęd T8 (doładowywany z sieci energetycznej) o systemowej mocy 407 KM i 640 Nm. Hybrydowy wariant na jednym ładowaniu był w stanie pokonać w trybie bezemisyjnym do 45 kilometrów.

To skomplikowane...

W 2019 roku w gamie napędów zaszły małe zmiany, które wszystko pokomplikowały. Diesle to teraz miękkie hybrydy: B4 197 + 14 KM oraz B5 235 + 14 KM, podobnie zresztą jak benzyny o tych samych oznaczeniach: B4 197 + 14 KM, B5 250 + 14 KM oraz B6 300 + 14 KM. Hybrydy doładowywane z gniazdka są dwie: Recharge T6 Plug-in 253 + 87 KM oraz Recharge T8 Plug-in 303 + 87 KM. Niezależnie jednak do wybranego silnika, za przenoszenie napędu w XC60 opowiada 8-stopniowa skrzynia automatyczna.

Volvo XC60 - ceny w Polsce

Za nowe Volvo XC60 w polskim salonie trzeba przeznaczyć minimum 184 850 zł. Trzeba jednak mieć na uwadze, że to tylko kwota wyjściowa i bardzo łatwo ją podnieść wybierając mocniejszy napęd oraz opcje. Najdroższy wariant z napędem Recharge T8 Plug-in i kilkoma dodatkami potrafi kosztować niemal 400 tys. złotych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki