Czym jeździ Rafał Mroczek? Gwiazdor „M jak miłość” przywiązany do jednej marki

2020-12-09 15:05

Jeśli zastanawialiście się kiedyś, jakie gusta motoryzacyjne ma Rafał Mroczek, spieszymy z odpowiedzią. Gwiazdor serialu „M jak miłość” jako kierowca wyraźnie ceni sobie komfort i bezpieczeństwo. Świadczy o tym fakt, że Rafał od dawna jest przywiązany do szwedzkiej marki Volvo, słynącej z produkcji pojazdów wyposażonych w zaawansowane systemy odpowiedzialne za ochronę podróżnych. Jakim modelem aktualnie jeździ?

Samochody Volvo to synonim bezpieczeństwa, a model XC60 jest tego dobrym przykładem. Takim właśnie modelem jeździ Rafał Mroczek, który użytkował auto pierwszej generacji w granatowym kolorze nadwozia, a teraz ma nowocześniejszy samochód drugiej generacji, który dla odmiany jest w kolorze srebrnym. Nowe Volvo XC60 jest obecne na rynku od 2017 roku. Pojazd ten jest SUV-em i od kilku lat niezmiennie najpopularniejszym modelem szwedzkiej marki na świcie. Już wygląd zewnętrzny pełen detali typowych dla aut Volvo sprawia, że tego auta nie da się pomylić z żadnym innym. XC60 to w pełni LED-owe światła z listwami ułożonymi w położoną literę T, sporych rozmiarów grill z wydatnym logo, długa maska, muskularne nadwozie i charakterystyczne lampy tylne rozciągające się na słupki i pokrywę bagażnika.

Zobacz koniecznie: Ewa Chodakowska wozi się W LUKSUSIE! To auto kosztuje ponad MILION - ZDJĘCIA

Auto przed wprowadzeniem do produkcji przeszło szereg wymagających testów zderzeniowych, dlatego nie dziwne, że wytrzymałość konstrukcji oraz zachowanie i działanie systemów wsparcia zachwyca w rozmaitych scenariuszach. W przestronym, wygodnym i przyjemnie wyciszonym wnętrzu kierowca może liczyć również na bogate wyposażenie podnoszące komfort jazdy oraz świetnie wykonane otoczenie. Wysokiej jakości są też materiały wykończeniowe - konfigurując takie auto w salonie wybierać można poszycia wykonane z litego drewna, szczotkowanego aluminium i skóry.

Volvo XC60 D4 Inscription

i

Autor: Volvo Volvo XC60 D4 Inscription

Jaki silnik pracuje pod maską? Niestety nie wiemy, jaki napęd wybrał do swojego pojazdu Rafał Mroczek. W momencie wprowadzenia Volvo XC60 na rynek w 2017 r. pod maskę trafiały silniki tylko o pojemności 2.0 litra o szerokim zakresie generowanej mocy. W motorach benzynowych można było wybierać z wersji T5 250 KM i T6 320 KM. Wśród silników wysokoprężnych dostępne były D4 190 KM i D5 235 KM. Najsłabsze motory występowały z napędem tylko na przód, a mocniejsze sprzężono z napędem na obie osie. Szczytem oferty był spalinowo-elektryczny napęd T8 (doładowywany z sieci energetycznej) o systemowej mocy 407 KM i 640 Nm. Hybryda ta przy naładowanej do pełna baterii potrafi pokonać w trybie bezemisyjnym do 45 kilometrów.

Nie przegap: Małgorzata Socha poszła w ślady Zenka Martyniuka! Aktorkę PRZYŁAPANO z wielką gwiazdą - GALERIA

Aktualnie po wprowadzonych w 2019 roku zmianach w układach napędowych, sprawa wygląda nieco inaczej i oferta jest bardziej skomplikowana. Diesle to teraz miękkie hybrydy: B4 197 + 14 KM oraz B5 235 + 14 KM, podobnie zresztą jak benzyny o tych samych oznaczeniach: B4 197 + 14 KM, B5 250 + 14 KM oraz B6 300 + 14 KM. Hybrydy doładowywane z gniazdka są dwie: Recharge T6 Plug-in 253 + 87 KM oraz Recharge T8 Plug-in 303 + 87 KM. Co ciekawe XC60 występuje tylko z 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Za fabrycznie nowe Volvo XC60 w salonie trzeba zapłacić minimum 184 850 zł. Wypada jednak zaznaczyć, że to tylko kwota wyjściowa i bardzo łatwo ją podnieść wybierając mocniejszy napęd oraz opcje. Wystarczy wybrać auto z drugiej strony skali oferty z napędem Recharge T8 Plug-in i trochę dodatków, a cena na rachunku wyniesie około 400 tys. zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki