Hiszpański temperament i ogromna moc. Robert Karaś jeździ kompaktowym sportowcem - GALERIA

2021-04-29 17:31 CLS
Robert Karaś jeździ Cuprą
Autor: Paweł Frenczak dla CUPRA #AnotherWay Robert Karaś jeździ Cuprą

Robert Karaś to utytułowany ultra-triathlonista, który sport ma we krwi. Na swoim koncie ma już kilka naprawdę imponujących rekordów i nie planuje osiąść na laurach. Ogromna determinacja i wytrzymałość idealnie pasują do jego hiszpańskiego cacka. Karaś od blisko dwóch lat jest twarzą marki Cupra, której samochody specjalizują się w dostarczaniu adrenaliny i sportowych wrażeń.

Kiedy salony marki Cupra zaczęły pojawiać się w Polsce, Robert Karaś został mianowany pierwszym ambasadorem hiszpańskiej rodziny. W efekcie ultra-triathlonista odebrał kluczyki do 300-konnej, śnieżno-białej Cupry Ateca. Po blisko 2 latach współpracy nadeszła pora na przesiadkę do nowego auta. Mowa o modelu Formentor [TESTOWALIŚMY GO], który oficjalnie zadebiutował w Polsce we wrześniu 2020 roku. To kompaktowy SUV, który poza szybkim pokonywaniem zakrętów nie boi się jazdy w terenie. Świadczy o tym jego podwyższony prześwit i dedykowane tryby jazdy do pokonywania bezdroży.

Sprawdź: Tylko nie nazywaj go Seatem! Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310 KM DSG7 4Drive - TEST, OPINIA, WIDEO

Cupra Formentor to pierwszy model zaprojektowany specjalnie dla marki Cupra. Drugi w rodzinie marki SUV, który cieszy spojrzeniem i sportowymi osiągami, to idealna propozycja dla tych, którzy poza osiągami oczekują od auta odrobiny praktyczności. Robert Karaś jeździ topowym na ten moment wariantem VZ, który napędza 2-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 310 KM i 400 Nm. Za przenoszenie momentu obrotowego na wszystkie cztery koła odpowiada 7-biegowa skrzynia automatyczna DSG. W efekcie sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 5 sekund. Prędkość maksymalna jaką rozwija ten potworek, to 250 km/h. Aby wyjechać Formentorem VZ z salonu, trzeba wyłożyć na stół 194 500 zł.

Zobacz: To więcej niż salon, a pracownicy nie są typowymi handlowcami. Odwiedziłem Cupra Studio w Warszawie

Na szczęście, jeżeli w Formentorze kręci was tylko stylistyka, a osiągi są na drugim miejscu, w ofercie hiszpańskiego producenta znajduje się wiele słabszych jednostek i zarazem tańszych. Mowa tu o benzynowych motorach 1.5 TSI o mocy 150 KM (od 116 000 zł), 2.0 TSI o mocy 190 KM (140 600 zł) lub 245 KM (172 100 zł), a także hybrydach typu plug in, które napędza silnik 1.4 TSI o mocy od 204 KM (162 500 zł) do 245 KM (199 400 zł).

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze