Honda pierwszą marką z homologacją systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3

i

Autor: Honda Honda pierwszą marką z homologacją systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3

Honda lepsza OD WSZYSTKICH! Zrobiła to jako pierwsza na świecie!

2020-11-19 11:14

Samochody autonomiczne przestają być już tylko wizją. Honda została oficjalnie pierwszym producentem tego typu aut. Japończycy otrzymali homologację pozwalającą na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 w pojazdach seryjnych. Takie auta będą mogły już korzystać z systemów autonomicznej jazdy na drogach publicznych w Japonii. Kierowca będzie mógł oderwać wzrok od drogi i zezwolić na prowadzenie sztucznej inteligencji.

Nie General Motors, nie Google, a nawet nie Tesla! Pierwszym producentem pojazdu z homologacją dla autopilota na poziomie SAE3 została oficjalnie Honda! Najnowsza generacja Hondy Legend, która ma zostać wprowadzona na rynek japoński wiosną 2021 roku to pierwsze auto na świecie z wdrożonym systemem zautomatyzowanej jazdy dopuszczonym do użytku na drogach publicznych. Homologacja dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 na drogach Japonii jest m.in. wynikiem niedawnego europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeństwa. Homologacja została przyznana od japońskiego Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT).

Zobacz również: Honda e już w Polsce! Poznaj CENNIK

System Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem, jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzającym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziału kierowcy. System potrzebuje do działania ciągłej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prędkości 50 km/h. Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie działać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. Rozwiązanie "Traffic Jam Pilot" jest częścią pakietu systemów bezpieczeństwa Hondy i ogromnym krokiem w realizacji dążeń firmy do budowania społeczeństwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicą.

Testowaliśmy: Gdyby jeździła nią moja babcia, chętnie bym ją pożyczał. Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid e-CVT - TEST, OPINIA

System zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupełnia zaawansowane rozwiązania poziomu 1 i 2, w tym wiodący w branży, już stosowany w pojazdach marki Honda, pakiet systemów aktywnej ochrony Honda SENSING, zwiększający bezpieczeństwo czynne oraz wspomagający kierowcę (adaptacyjny tempomat ACC, system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, system przeciwdziałający zjechaniu z drogi RDMS). Takie auta są wyposażone w czujniki, radary i kamery o wysokiej rozdzielczości monitorujące otoczenie, a także odbiornik GPS, łącze internetowe i zaawansowane oprogramowanie komputerowe.

Ile wiesz o japońskich samochodach?

Pytanie 1 z 18
Marka Acura należy do:

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki