Lexus CT200h

i

Autor: archiwum se.pl Lexus CT200h weźmie udział w wyścigach na słynnym torze w Nuerburgring. Samochód wystartuje w klasie SP4 GAZOO Racine CT. Model przygotowany do sportu wyposażony jest w pełni hybrydowy układ napędowy. Lexus CT200h, który weźmie udział w wyścigach zasilany jest przez silnik elektryczny, silnik spalinowy o pojemności zwiększonej z 1,8-litra do 2,4-litra lub jednocześnie przez oba te silniki.

Hybrydowy Lexus CT200h powalczy na torze w Nuerburgring

2011-05-18 8:01

Lexus CT200h weźmie udział w wyścigach na słynnym torze w niemieckim Nuerburgring. Samochód wystartuje w klasie SP4 GAZOO Racine CT. Model przygotowany do sportu zasilany jest przez silnik elektryczny, silnik spalinowy o pojemności zwiększonej z 1,8-litra do 2,4-litra lub jednocześnie przez oba te silniki.

Lexus CT200h, który weźmie udział w wyścigach zasilany jest przez silnik elektryczny, silnik spalinowy o pojemności zwiększonej z 1,8-litra do 2,4-litra lub jednocześnie przez oba te silniki.

Przeczytaj koniecznie: Peugeot EX1 – elektryczne auto pobiło rekord okrążenia na torze Nuerburgring

Kierowcami GAZOO Racing CT będą Kumi Sato, kobieta która brała udział w wyścigu VLN4 samochodem Lexus IS250 w roku 2008, Masahiko Kageyama, pracujący wcześniej w dziale rozwoju produktu w Toyota Motor Corporation oraz Minoru Takaki, odpowiedzialny za rozwój produkcji – informuje portal Mototarget.

Patrz także: W Polsce pojawią się elektryczne vany i autobusy z Chin

Podczas startu i hamowania w Lexusie CT200h, który weźmie udział w wyścigu pracuje jedynie silnik elektryczny, produkujący zero zanieczyszczeń i nie zużywający paliwa. Silnik spalinowy dołącza się dopiero wówczas, kiedy potrzebna jest większa moc, czyli np. podczas przyspieszania i przy dużych prędkościach. O tym, który silnik pracuje decyduje system Lexus Hybryd Driver, magazynując w bateriach nadmiar wytworzonej podczas hamowania energii, a która będzie wykorzystana do pracy silnika elektrycznego.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki