Hyundai Grand Santa Fe po liftingu 2016: ulepszony i bezpieczniejszy

2016-05-25 2:53

Nowy Grand Santa Fe – największy i najlepiej wyposażony SUV Hyundaia zyskał lifting. Modernizacja objęła zmiany stylistyczne oraz doszły nowe elementy z zakresu aktywnego bezpieczeństwa i komfortu.

W nowym Grand Santa Fe pojawiły się elementy stylistyczne charakterystyczne dla najnowszych modeli marki Hyundai, m.in. sześciokątny grill oraz ostrzejsze i bardziej wyraziste linie nadwozia. Inne są zderzaki z pionowymi światłami LED do jazdy dziennej i diodowymi lampami przeciwmgielnymi w chromowanej ramce. Poprawie uległy także biksenonowe reflektory projekcyjne. Jak to bywa w przypadku liftingów, doszły nowe wzory okazałych 18- i 19-calowych obręczy ze stopów lekkich.

Subtelne poprawki w wyglądzie i nowe materiały zastosowano we wnętrzu. Tworzywa dobrej jakości podkreślają status flagowego SUV-a Hyundaia. We wnętrzu Grand Santa Fe o rozstawie osi 2800 mm panuje przestronność, a dostęp do różnych przydatnych funkcji ułatwia system multimedialno-nawigacyjny oparty o duży dotykowy wyświetlacz wpasowany w konsolę środkową. System został wzbogacony o cyfrowe radio DAB, usługi TomTom LIVE oraz nagłośnienie Infinity Premium o mocy 630 W, gwarantujące przestrzenny dźwięk. Pasażerowie siedzący w trzecim rzędzie mają teraz do dyspozycji gniazdo USB do ładowania przenośnej elektroniki.

Przeczytaj: TEST Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium

Do oferty doszła nowa skórzana tapicerka w kolorze burgund i zaprojektowane na nowo listwy ozdobne deski rozdzielczej. Nie brakuje też nowoczesnych rozwiązań technicznych, zwiększających komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo. Wśród zaawansowanych systemów są m.in.: aktywny tempomat, asystent świateł drogowych, autonomiczny system hamowania awaryjnego z ochroną pieszego, czy system kamer 360 stopni. Grand Santa Fe posiada też: system monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu, który kontroluje obszar z tyłu pojazdu przy użyciu radaru, system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) w trakcie cofania.

Nowy Grand Santa Fe jest także wyposażony w układ kontroli stabilności pojazdu z elektronicznym programem stabilizacji toru jazdy, zaawansowaną kontrolę trakcji na zakrętach, siedem poduszek bezpieczeństwa, łącznie z kolanową poduszką kierowcy, zaawansowany układ ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania i wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ wspomagania ruszania pod górę z kontrolą hamowania przy zjeździe oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
.

Układ napędowy

Nowy Hyundai Grand Santa Fe jest wyposażony w wysokoprężny silnik 2.2 litra spełniający normę emisji spalin Euro 6. Czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka osiąga maksymalną moc 200 KM (147 kW) i maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy średnim zużyciu paliwa podawanym przez producenta na poziomie 7,0 l/100 km. Silnik współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią z przekładnią hydrokinetyczną, która zapewnia płynną i wygodną jazdę. SUV przyspiesza w 9,9 s do pierwszej "setki" i rozpędza się maksymalnie do 201 km/h.

Sprawdź też: TEST Hyundai Elantra 1.6 CRDi Style: nowy sedan

Nowy Grand Santa Fe został standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła. Pozwala to na bezpieczną jazdę i gwarantuje dobrą przyczepność na każdej nawierzchni. Układ napędowy jest w stanie przenieść maksymalnie 50% momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy funkcja napędu na cztery koła z rozdziałem mocy 50/50 jest dostępna przy prędkości do 40 km/h.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki