Hyundai i20 po liftingu: atrakcyjniejszy i bezpieczniejszy

2018-04-26 11:24

Hyundai umacnia swoją ofertę w segmencie B i wprowadza na rynek nowy model i20. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom europejskich klientów, w modelu i20 w wersji 5-drzwiowej oraz lekko podwyższonej odmianie Active, unowocześniono szereg elementów stylistycznych oraz wyposażenia.

Co zmienił Hyundai w modelu i20? Efektem stylistycznych korekt jest m.in. przeprojektowany grill oraz zderzaki. Zmiany przeszedł także układ wypełnienia lamp, dzięki czemu tył auta stał się bardziej wyrazisty. Miejsce na tablicę rejestracyjną powędrowało na klapie bagażnika, a dopełnieniem zmian są nowe 15" i 16" felgi, możliwość zamówienia kontrastowego malowania dachu. Do palety barw nadwozia producent dodał trzy niedostępne wcześniej lakiery: Tomato Red, Champion Blue i Clean Slate.

Poprawione wnętrze

Charakter zmienił się również we wnętrzu. W nowej opcji wykończenia Blue, przez całą szerokość deski rozdzielczej oraz wokół klamek, poprowadzono niebieską, ozdobną linię. Z kolei opcje wykończenia wnętrza Red Point i Blue Point wyróżniają się czerwonymi i niebieskim akcentami stylistycznymi. Alternatywnie, wnętrze nowego i20 dostępne jest również w czarnej lub szarej kolorystce. Dopełnieniem wyjątkowej przestronności samochodu jest odpowiednia pojemność bagażnika, która wynosi 326 litrów.

Przeczytaj: TEST Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi

Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżowania, nowy i20 został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań z zakresu łączności, zintegrowanych ze smartfonem kierowcy. Model oferowany będzie z jednym z czterech systemów audio. Oprócz 3,8-calowego ekranu standardowego, pojawi się teraz także 5-calowy ekran monochromatyczny. Z kolei 7" wyświetlacz Audio umożliwia łatwą łączność – użytkownicy mogą przeglądać zawartość swoich smartfonów dzięki usługom Apple CarPlay i Android Auto i korzystać np. z telefonicznej nawigacji. Dodatkowo i20 jest oferowany z opcjonalnym systemem infotainment, - integrującym nawigację, media i rozwiązania z zakresu łączności, współpracującym z Apple CarPlay, Android Auto i usługami Live Services.

Do wyboru trzy silniki

W nowym i20 pojawią się trzy silniki benzynowe do wyboru. Silnik 1.0 T-GDI o dwóch mocach: 100 KM, współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną i 120 KM dostępny z 6-biegową skrzynią manualną. Obie jednostki mogą także współpracować z dwusprzęgłową skrzynią 7-biegową. Również silnik 1.2 może mieć dwie moce – 75 i 84 KM (zestawienie z 5-biegową skrzynia manualną).

Zwiększone bezpieczeństwo

Aby sprostać wysokim europejskim standardom, nowy Hyundai i20 został wyposażony w szereg systemów z zakresu wspomagania bezpieczeństwa. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDWS) emituje sygnał wizualny i dźwiękowy jeśli samochód zaczyna przekraczać linię, wzdłuż której się porusza. Z kolei asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) wyczuwa pozycję samochodu i ostrzega kierowcę o nieprawidłowej sytuacji samodzielnie korygując tor jazdy.

Sprawdź: TEST Hyundai i30 N 2.0 T-GDI Performance

Asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA), działający zarówno w mieście jak i poza terenem zabudowanym, jest opcjonalnym elementem wyposażenia. To zaawansowane rozwiązanie alarmuje o niebezpiecznej sytuacji grożącej kolizją, a w razie potrzeby samodzielnie zatrzymuje samochód. FCA działa trójetapowo. Na wstępie, ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, następnie uruchamia hamulce, kontrolując siłę ich działania proporcjonalnie do zagrożenia kolizją. Na koniec używa pełnej siły hamowania, by uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, jeśli jest już nieunikniona.

System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy stale monitoruje i analizuje styl jazdy. Uwzględnia takie dane, jak: kąt i moment skrętu kierownicy oraz pozycję pojazdu na zajmowanym pasie ruchu. Jeżeli zostaną rozpoznane wzorce zmęczenia lub rozproszenia kierowcy, DAW zwróci jego uwagę za pomocą dźwiękowego ostrzeżenia i wyświetli wiadomość, sugerując przerwę w podróży.

W samochodzie zastosowano też system inteligentnych świateł drogowych (HBA). Po przełączeniu w tryb automatyczny, asystent wykrywa nocą zarówno nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, jak również te, podążające w tym samym kierunku – przełączając w razie potrzeby na światła mijania i zmniejszając efekt "oślepiania" innych kierowców. Gdy tylko przestaną być widoczne inne pojazdy - system automatycznie włączy światła drogowe.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki