Hyundai i40 kombi, silnik 1.7 CRDi – TESTY, dane techniczne, spalanie, opinie, cena

2011-08-24 4:30

Hyundai i40 to nowy przedstawiciel segmentu D, czyli klasy wyższej średniej oraz bezpośredni następca Hyundaia Sonaty. Premiera i40 odbyła się wiosną, zaś w lipcu 2011 roku auto trafiło do sprzedaży m.in. na polskim rynku. Początkowo Hyundai i40 dostępny jest w wersji kombi, a sedan dołączy do oferty jesienią br. W Polsce Hyundai i40 kombi w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z najsłabszym silnikiem diesla 1.7 CRDi o mocy 115KM kosztuje od 90 900 zł.

Hyundai i40 kombi zaprezentowany został w marcu 2011 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, zaś wersję sedan zaprezentowano w maju br. podczas targów motoryzacyjnych w . w Barcelonie. Model i40 jest bezpośrednim następcą zaliczanego do segmentu D, czyli klasy wyższej średniej Hyundaia Sonaty, którego ostatnie wcielenie produkowano w latach 2005-2010.

>>> Hyundai i40 – tapety na pulpit

Nowy, duży Hyundai pomyślany jest, jako konkurent dla tak ważnych rynkowych graczy, jak m.in. Volkswagen Passat, Opel Insignia czy Toyota Avensis i Ford Mondeo. Hyundai i40 zbudowany jest na płycie podłogowej ostatniej wersji modelu Sonata, czyli swojego poprzednika. Do napędu auta służą dwa silniki benzynowe: 1.6 135KM lub 2.0 177KM, bądź dwa turbodoładowane silniki diesla o pojemności 1.7 l i mocy 115 lub 136KM.

>>> Hyundai i40 kombi, silnik 1.7 CRDi – TESTY, dane techniczne, spalanie, opinie, cena

Stylistycznie Hyundai i40 nie ma nic wspólnego ze swoim bardzo zachowawczym, wręcz nudnym poprzednikiem. Auto wygląda masywnie i dynamicznie. Karoseria pełna jest przetłoczeń, a całość uzupełniają detale w postaci nowoczesnych diodowych  świateł przednich oraz tylnych. W wersji kombi Hyundai i40 mierzy 4770mm długości, 1815mm szerokości oraz 1470mm wysokości.

>>> Hyundai Sonata 2004 r. – cena od 15 tys. zł

Hyundai i40, to auto już w podstawowej wersji Classic bogato wyposażone. Standardem jest tutaj: ABS z asystentem hamowania, ESC/VSM – czyli systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, poduszka powietrzna kolanowa kierowcy, poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne dla przednich siedzeń, a także poduszki powietrzne kurtynowe dla przednich i tylnych siedzeń. Ponadto auto wyposażone jest w  system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki