Ile kosztuje Audi Q5 Sportback? CENY i wyposażenie nowego SUV-a

2021-01-14 11:58

Rodzina SUV-ów z czterema pierścieniami w logo kolejny raz się powiększyła. Audi Q5 Sportback to zupełnie nowy model na rynku, charakteryzujący się modnym nadwoziem z opadającym dachem. Ile kosztuje ten samochód w Polsce? Ofertę otwiera wersja wyposażenia advanced z napędem 40 TDI quattro S tronic o mocy 204 KM, którą wyceniono na minimum 220 700 zł.

Audi ma się nieźle na polskim rynku motoryzacyjnym. Marka premium zanotowała w 2020 roku wzrost liczby rejestracji pojazdów w naszym kraju aż o 13,25 procent. Cztery pierścienie dostarczyły klientom w Polsce dokładnie 15 602 samochody (w 2019 było to 13 777 egz.), a najczęściej wybieranym modelem było Audi Q5. Na popularnego SUV-a zdecydowało się nad Wisłą dokładnie 2902 klientów. Nic w tym dziwnego ponieważ to właśnie Q5 od lat należy do najczęściej kupowanych SUV-ów klasy średniej premium w Europie. Teraz klienci będą mieli jeszcze większy wybór, ponieważ do oferty dołączyło Audi Q5 Sportback.

Sprawdź: Audi Q5 po kraju, w którym wszystko chce cię zabić. Tu spojrzenie na SUV-a nabiera nowego znaczenia - TEST

Audi Q5 Sportback łączy sportową stylistykę z funkcjonalnością oraz oferuje bogatą gamę systemów infotainment i wsparcia kierowcy. Dynamiczny charakter podkreśla narysowana od nowa tylna część pojazdu z linią dachu schodzącą, jak w samochodach z nadwoziem coupe. Z tego powodu zmalała o 40 litrów przestrzeń bagażowa, która w tym modelu pomieści 510 litrów ładunku. Auto podobnie jak tradycyjne Q5 po kuracji odmładzającej, oferuje opcjonalne reflektory przednie Matrix LED oraz nowoczesne lampy tylne wykorzystujące cyfrową technikę diod organicznych OLED. Obręcze kół mają rozmiary od 18 do 21 cali, a dwa nowe lakiery, które zadebiutowały już w Q5 to Ultra Blue oraz District Green.

Wyposażenie

W kabinie występuje właściwie to samo co w odświeżonym Q5. Wśród nowości jest opcjonalny ponad 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego MMI (już bez pokrętła do obsługi MMI w tunelu środkowym) oraz zmodernizowane opcjonalne 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki (Audi virtual cockpit). Wnętrze można ozdobić nowymi dekorami oraz skórzaną tapicerką pojawiającą się w kilku kolorach do wyboru z kontrastowymi przeszyciami. Tradycyjnie sportowego charakteru może dodać pakiet S line obejmujący m.in. sportowe fotele.

Nie przegap: 700 Nm i miękka hybryda. Audi prezentuje nową odsłonę gorącego SQ5 z silnikiem diesla

Audi Q5 Sportback w standardzie zawiera czujniki parkowania wraz z kamerą, a także reflektory przednie w technice LED oraz tylne światła LED. W kabinie seryjna jest 3-ramienna kierownica wielofunkcyjna, analogowe zegary z wyświetlaczem komputera pokładowego, klimatyzacja automatyczna, elektryczna pokrywa klapy bagażnika, autoalarm oraz różne systemy wsparcia kierowcy. Standard obsługuje cyfrowe radio i 8 głośników, a także łączność Apple CarPlay i Android Auto. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się m.in. oświetlenie nastrojowe, klimatyzacja 3-strefowa, funkcja wentylacji przednich foteli, ładowanie indukcyjne smartfona czy 19-głośnikowy system audio firmy Bang & Olufsen.

CENA w Polsce

W polskiej ofercie początkowo do wyboru są dwa silniki połączone ze skrzynią automatyczną S tronic, napędem quattro z techniką ultra i systemem miękkiej hybrydy. Podstawowa wersja 40 TDI quattro S tronic wyceniona na 220 700 zł, jest napędzana przez silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 204 KM i 400 Nm. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,7 s i rozpędza się maksymalnie do 222 km/h. Droższa jest wersja 45 TFSI quattro S tronic kosztująca minimum 236 700 zł. Benzynowy motor 2.0 TFSI o mocy 265 KM i 370 Nm, przyspiesza do "setki" w 6,1 s, a prędkość maksymalna z jaką uda się pojechać wynosi 240 km/h. System wyboru ustawień samochodu Audi drive select to standard. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki