Jaguar XF

i

Autor: Jaguar Jaguar XF

Jaguar XF w nowej wersji z napędem AWD i dieslem

2016-01-15 13:08

Jaguar poszerza możliwości konfiguracyjne napędu w Jaguarze XF. Do limuzyny trafił nowy zestaw złożony 2-litrowego, 180-konnego silnika wysokoprężnego i napędu na cztery koła. Połączenie to ma zapewnić duet lepszych właściwości trakcyjnych z niskim zużyciem paliwa.

Obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa w Europie w nowych autach Jaguara, to silnik wysokoprężny 2.0-litra serii Ingenium. Nie powinien więc dziwić fakt, że Brytyjczycy postanowili połączyć ten motor z napędem czterech kół. Układ AWD został sprzężony z 8-biegową przekładnią automatyczną i 180-konną odmianą silnikową.

Jaguar XF w takiej konfiguracji został wyposażony w układ Configurable Dynamics, podnoszący poziom przyjemności. Umożliwia on kierowcy indywidualnie dostosowanie parametrów pracy zawieszenia, układu kierowniczego, przepustnicy oraz skrzyni biegów za pomocą głównego ekranu dotykowego auta. System Configurable Dynamics był pierwotnie dostępny wyłącznie w wersjach z silnikami V6.

Sprawdź: TEST Jaguar XF 2.0 GTDi Prestige: dżentelmen na salonach

W wersjach wyposażonych w najnowszy system multimedialny InControl Touch Pro, układ Configurable Dynamics oferuje także dodatkową opcję znaną jako Dynamic-i. Umożliwia ona wyświetlenie na ekranie dotykowym o przekątnej 10,2 cala stopera, wskaźnika przeciążeń, czasu okrążenia oraz wykresów opisujących użycie pedałów gazu i hamulca, co dodatkowo podkreśla sportowe zacięcie nowego modelu XF.

Jak informuje polskie przedstawicielstwo JLR, pierwsze samochody z 2-litrowym dieslem AWD, trafią do naszego kraju już wiosną. Wszystkie będą standardowo wyposażone w 3-letni pakiet serwisowy i 5-letnią gwarancją w cenie zakupu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki