Jakim autem jeździ Piotr Żyła? Za kierownicą tego SUV-a ma UBAW po pachy! ZDJĘCIA

2021-02-27 19:00 Rafał Mądry

Piotr Żyła to rozpoznawalny na świecie polski skoczek narciarski i ulubieniec kibiców. Tryskający humorem sportowiec, który jest znany z niekonwencjonalnych wypowiedzi i bezstresowego podejścia do życia, wyraźnie ceni sobie także brak stresu za kierownicą. Na co dzień jeździ porządnym SUV-em z napędem na cztery koła, i jak sam zauważa, podczas zimy żadne zaspy nie są mu straszne. Jakim dokładnie samochodem jeździ Piotr Żyła?

Piotr Żyła od kilku lat przywiązany jest do marki Subaru. Sportowiec współpracuje z krakowskim dealerem tej japońskiej marki, uczestniczy w jazdach testowych nowościami wprowadzanymi co jakiś czas na rynek i pokazywał się już w przeróżnych modelach z plejadami w logo. Od jakiegoś czasu Żyła użytkuje jeden samochód, a konkretnie chodzi o Subaru Forester e-Boxer. Ten pojazd to bezpieczny, praktyczny i bardzo przestronny samochód posiadający zelektryfikowany układ napędowy.

TESTOWALIŚMY takie auto: Subaru Forester e-BOXER czy Honda CR-V Hybrid? - PORÓWNANIE, TEST, OPINIA

Subaru Forester to SUV chętnie wybierany przez kierowców zamieszkujących górzyste tereny. To także pojazd świetnie sprawdzający się w roli samochodu rodzinnego. Nadwozie z wyższym zawieszeniem, przestronną kabiną i dużym bagażnikiem pozwala na wygodne podróżowanie nawet podczas wakacyjnych wyjazdów. Forester to jednak przede wszystkim wóz o świetnych właściwościach jezdnych. Za sprawą porządnego napędu na cztery koła model ten nieźle radzi sobie w trudnych zimowych warunkach i daje pewność jazdy po niestabilnym podłożu. Te cechy wyraźnie ceni sobie Piotr Żyła, o czym zresztą poinformował w swoim poście na Instagramie, gdzie zamieścił fotkę samochodu.

Subaru Forester e-Boxer

Odświeżone Subaru Forester piątej generacji zadebiutowało na polskim rynku w połowie 2019 roku. Japoński SUV występuje wyłącznie w jednej wersji silnikowej, w której za napęd odpowiada 2-litrowy motor typu boxer o mocy 150 KM, wspierany przez silnik elektryczny. W efekcie łączna moc całego układu napędowego wynosi 167 KM i 195 Nm. Benzynowa, 4-cylindrowa jednostka jest spięta z bezstopniową skrzynią Lineatronic, która przenosi całą moc na wszystkie cztery koła. Taki zestaw pozwala przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w prawie 12 sekund, a prędkość maksymalna to 188 km/h. Forester e-Boxer nie zwala z nóg swoimi osiągami, jednak nie to jest w tym modelu priorytetem.

Test poprzednika: Subaru Forester 2.0i 150 KM CVT AWD Platinum: japońska klasyka

W tym pojeździe liczy się podwyższony prześwit, który ułatwia wjeżdżanie w trudniej dostępne miejsca, a stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD nie zawodzi na śliskiej nawierzchni. Wnętrze jest naprawdę przestronne i całkiem komfortowe, a to przekłada się na wygodne pokonywanie długich tras. Auto jest wyposażone w wiele systemów wsparcia kierowcy, podnoszących bezpieczeństwo jazdy. Przy rozłożonych siedzeniach kufer zmieści ponad 500 litrów bagażu, zaś po złożeniu tylnej kanapy nawet 1780 litrów. Cena takiego nowego Subaru Forester e-BOXER rozpoczyna się w polskich salonach od ponad 150 tys. zł. Bardzo dobrze wyposażona wersja to wydatek 200 tys. zł.

Komentarze
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze