Jakim autem jeździ Piotr Żyła? Za kierownicą tego SUV-a ma UBAW po pachy! ZDJĘCIA

2021-02-27 19:00

Piotr Żyła to rozpoznawalny na świecie polski skoczek narciarski i ulubieniec kibiców. Tryskający humorem sportowiec, który jest znany z niekonwencjonalnych wypowiedzi i bezstresowego podejścia do życia, wyraźnie ceni sobie także brak stresu za kierownicą. Na co dzień jeździ porządnym SUV-em z napędem na cztery koła, i jak sam zauważa, podczas zimy żadne zaspy nie są mu straszne. Jakim dokładnie samochodem jeździ Piotr Żyła?

Piotr Żyła od kilku lat przywiązany jest do marki Subaru. Sportowiec współpracuje z krakowskim dealerem tej japońskiej marki, uczestniczy w jazdach testowych nowościami wprowadzanymi co jakiś czas na rynek i pokazywał się już w przeróżnych modelach z plejadami w logo. Od jakiegoś czasu Żyła użytkuje jeden samochód, a konkretnie chodzi o Subaru Forester e-Boxer. Ten pojazd to bezpieczny, praktyczny i bardzo przestronny samochód posiadający zelektryfikowany układ napędowy.

TESTOWALIŚMY takie auto: Subaru Forester e-BOXER czy Honda CR-V Hybrid? - PORÓWNANIE, TEST, OPINIA

Subaru Forester to SUV chętnie wybierany przez kierowców zamieszkujących górzyste tereny. To także pojazd świetnie sprawdzający się w roli samochodu rodzinnego. Nadwozie z wyższym zawieszeniem, przestronną kabiną i dużym bagażnikiem pozwala na wygodne podróżowanie nawet podczas wakacyjnych wyjazdów. Forester to jednak przede wszystkim wóz o świetnych właściwościach jezdnych. Za sprawą porządnego napędu na cztery koła model ten nieźle radzi sobie w trudnych zimowych warunkach i daje pewność jazdy po niestabilnym podłożu. Te cechy wyraźnie ceni sobie Piotr Żyła, o czym zresztą poinformował w swoim poście na Instagramie, gdzie zamieścił fotkę samochodu.

Subaru Forester e-Boxer

Odświeżone Subaru Forester piątej generacji zadebiutowało na polskim rynku w połowie 2019 roku. Japoński SUV występuje wyłącznie w jednej wersji silnikowej, w której za napęd odpowiada 2-litrowy motor typu boxer o mocy 150 KM, wspierany przez silnik elektryczny. W efekcie łączna moc całego układu napędowego wynosi 167 KM i 195 Nm. Benzynowa, 4-cylindrowa jednostka jest spięta z bezstopniową skrzynią Lineatronic, która przenosi całą moc na wszystkie cztery koła. Taki zestaw pozwala przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w prawie 12 sekund, a prędkość maksymalna to 188 km/h. Forester e-Boxer nie zwala z nóg swoimi osiągami, jednak nie to jest w tym modelu priorytetem.

Test poprzednika: Subaru Forester 2.0i 150 KM CVT AWD Platinum: japońska klasyka

W tym pojeździe liczy się podwyższony prześwit, który ułatwia wjeżdżanie w trudniej dostępne miejsca, a stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD nie zawodzi na śliskiej nawierzchni. Wnętrze jest naprawdę przestronne i całkiem komfortowe, a to przekłada się na wygodne pokonywanie długich tras. Auto jest wyposażone w wiele systemów wsparcia kierowcy, podnoszących bezpieczeństwo jazdy. Przy rozłożonych siedzeniach kufer zmieści ponad 500 litrów bagażu, zaś po złożeniu tylnej kanapy nawet 1780 litrów. Cena takiego nowego Subaru Forester e-BOXER rozpoczyna się w polskich salonach od ponad 150 tys. zł. Bardzo dobrze wyposażona wersja to wydatek 200 tys. zł.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają