Jeszcze więcej hybryd Mercedesa

2017-10-13 12:59

Czasy się zmieniają, a napędy alternatywne coraz bardziej zyskują na popularności. Każda marka chce mieć w swojej ofercie pojazdy jak najbardziej innowacyjne i ekologiczne. Choć Mercedes-Benz stawia na osiągi i jakość wykonania, także umacnia swoją pozycję wśród aut hybrydowych. Marka zdradza plany na kolejne hybrydy plug-in.

Hybrydy typu plug-in od Mercedesa

i

Autor: Archiwum serwisu Mercedes-Benz zapowiada kolejne hybrydy w gamie modelowej

Trudno jest mając w rodzinie tylko jedno auto, zdecydować się na wariant w pełni elektryczny. Oczywiście pozwala nam to przemieszczać się po mieście nie emitując do atmosfery żadnych szkodliwych substancji, jednak problemy zaczynają się przy dalszych podróżach, czy wyjazdach na wakacje. Z tego względu najlepszym rozwiązaniem są hybrydy typu plug-in, czyli takie, które możemy ładować bezpośrednio z "domowego" gniazdka 230V. Dzięki temu w mieście jeździmy prawie jak "elektrykiem", a chcąc udać się w dalszą trasę wystarczy zatankować i ruszyć w drogę. Ten najbardziej logiczny segment aut hybrydowych upodobał sobie Mercedes-Benz, który zapowiada kolejne modele z gwiazdą na masce, które będą nosić oznaczenie EQ Power. Już wiadomo, że na rynku pojawią się hybrydowe warianty wszystkich modeli od Klasy C wzwyż.

Sprawdź: 10 elektrycznych pojazdów Mercedesa do 2022 roku

Hybryda w ośmiu smakach

Po modelach C 350e (limuzyna, kombi oraz wersja z wydłużonym rozstawem osi produkowana na rynek chiński), GLE 500e 4MATIC, GLC 350e 4MATIC, GLC Coupe 350e 4MATIC i E 350e, do oferty dołącza ósma hybryda plug-in. Tym razem z gniazdka podładujemy największą limuzynę marki – Klasę S 560e.

Hybrydową "S-kę" napędzi benzynowy silnik V6 o mocy 367 KM, współpracujący z jednostką elektryczną rozwijającą moc 90 kW (120 KM). W aucie znajdziemy już trzecią generację hybrydowej przekładni opracowaną przez Mercedes-Benz. Przekładnię hydrokinetyczną, sprzęgło i silnik elektryczny zestrojono z nową skrzynią automatyczną 9G-TRONIC-PLUS, tworząc innowacyjną jednostkę hybrydową. Konstrukcja ma kompaktowe wymiary dzięki zintegrowaniu sprzęgła rozłączającego, tłumika drgań skrętnych i sprzęgła blokującego (lock-up) z wirnikiem silnika elektrycznego. Przekładnia hydrokinetyczna może pochwalić się wydajnym i bardzo efektywnym obiegiem hydraulicznym, dzięki czemu limuzyna niezwykle płynnie i gładko rusza z miejsca w trybie hybrydowym.

Testowaliśmy: Mercedes C300 BlueTEC Hybrid: gwiazda w hybrydzie

Auta osobowe klasy premium to nie jedyne hybrydy jakie Mercedes postanowił wprowadzić na rynek. Układ hybrydowy Citaro otwiera zupełnie nowy rozdział w segmencie napędów do autobusów. Po raz pierwszy na świecie technologia hybrydowa w ramach specjalnego wyposażenia jest dostępna dla szerokiej gamy autobusów miejskich, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. Nie są to jednak osobne modele, a jedynie hybrydowe wersje już istniejących. W ten sposób marka chce zapewnić klientom jak najwięcej korzyści w wielu wariantach pojazdów. Takie rozwiązanie napędu w połączeniu z elektrohydraulicznym układem kierowniczym sprawia, że napęd Citaro jeszcze bardziej obniży zużycie paliwa w autobusach.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki