Już nie terenowa....

2008-06-11 14:50

Zawsze była wzorem trwałości i niezawodności. Przekonywała rozsądną cena i niedoścignioną uniwersalnością. Czy nowa Honda Transalp zdoła dorównać swoim przodkom?

Jak zwykle - bez szaleństw

Transalp zawsze był "szarą myszką". Nigdy nie zaskakiwał nowatorskimi rozwiązaniami. Techniczne wybryki nie pasowały po prostu do wizerunku prostego i niezawodnego motocykla. Podobnie jest w przypadku nowej odsłony enduro spod znaku Hondy.

Tranmsalpa nadal napędza dwucylindrowa V-ka. Oczywiście, silnik troszkę urósł, ale nadal przekonuje do siebie dużą elastycznością i trwałością, a nie potworną mocą. Praktycznie niezmienna pozostała też stonowana stylistyka.

Sztuka kompromisu

Tak naprawdę zmieniło się jedno. Nowa Honda nie jest już motocyklem terenowym. Zawieszenie jest za miękkie i zwyczajnie zbyt subtelne na dzikie podboje. Terenowe możliwości przegrały tym samym z komfortem i pewnością prowadzenia.

Transalp ewoluował. Nadal jest uniwersalny, ale w bardziej współczesny sposób. Konstruktorzy Hondy chcieli dogodzić wszystkim i niespodziewanie skupili się na "mieszczuchach". Tak oto enduro rodem z terenowych wyścigów zostało "miejskim rycerzem".

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki