Kia Ceed z MOCNIEJSZYM silnikiem 1.5 zamiast 1.4. Zmiany W CAŁEJ RODZINIE modelu Ceed - CENNIK 2021

2020-11-29 17:22

Kia Motors modernizuje gamę silników oferowanych do modeli z rodziny Kia Ceed. Kompaktowy hatchback, kombi, shooting brake i crossover na rok modelowy 2021, otrzymały nową jednostkę napędową 1.5 T-GDI, która zastępuje stosowany do tej pory turbodoładowany silnik 1.4 T-GDI. Odświeżony jest także cennik. Hatchback kosztuje od 67 990 zł, kombi od 71 990 zł, podwyższony XCeed został wyceniony od 81 990 zł, a za najtańszego ProCeeda przyjdzie zapłacić minimum 99 990 zł.

Kia zaprojektowała nowy 1.5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), w którym zwiększono moc i osiągi przy jednoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+ (1.5 MHEV), w tym również w modelach GT-Line. Silnik ten zastępuje wcześniej stosowany 1.4-litrowy T-GDi. Jednostka 1.5 T-GDi, może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). Motor generuje 160 KM przy 5500 obr./min. i 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.

Testowaliśmy: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - TEST, OPINIA, WIDEO

Konstrukcja silnika została wyposażona m.in. w system Continuously Variable Valve Duration (CVVD), który w sposób płynny zmienia czas otwarcia zaworów, co przekłada się na poprawę osiągów przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla. Nowy niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP-EGR) działa także przy niższych prędkościach obrotowych silnika, co jeszcze bardziej ogranicza zużycie paliwa i zmniejsza emisję dwutlenku węgla; filtry cząstek stałych (GPF) zastosowane w silnikach benzynowych zmniejszają emisję cząstek stałych.

Osiągi aut z silnikiem 1.5 T-GDi

Kia Ceed hatchback wyposażona w silnik 1.5 T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s ze skrzynią 6MT lub 8,6 s z automatyczną 7DCT. W przypadku modelu Ceed kombi i ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT). Poziom emisji CO2 dla tych modeli wynosi 125 g/km (cykl mieszany WLTP, 6MT), co oznacza zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 6,7% w porównaniu z emisją 1,4-litrowego silnika. Kia XCeed na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,0 s (6MT) lub 9,2 s (7DCT). W przypadku tego auta emisja CO2 wynosi 136 g/km, czyli o 6,2% mniej w porównaniu z emisją silnika 1.4 T-GDi (145 g/km).

Test crossovera: Kia XCeed 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT XL

Gama jednostek napędowych do modeli z rodziny Ceed jest szeroka jak nigdy wcześniej. Poza motorem 1.5 litra, Ceed jest nadal oferowany z innymi silnikami do wyboru. Podstawowy motor to 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Dostępny jest także turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+. Silnik ten dostępny jest z automatyczną skrzynią 7DCT oraz nową skrzynią 6iMT. Modelami o najwyższych osiągach pozostają Ceed GT i ProCeed GT oraz XCeed (L i XL) napędzane silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 204 KM. Diesla mogą być wyposażone w nowoczesną skrzynię biegów iMT, wyposażoną w system „clutch-by-wire”. 

Miękka hybryda 1.5 MHEV 

Silnik 1.5 T-GDi został zaprojektowany także do współpracy z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Modele z rodziny Ceed wyposażone w ten układ napędowy dysponują identycznymi osiągami, jak samochody bez układu napędowego z miękką hybrydą, ale charakteryzują się jeszcze niższymi emisją dwutlenku węgla i kosztami eksploatacji. Układ napędowy EcoDynamics+ może być połączony z przekładnią 7DCT.

Polecamy nasz test: Jest praktyczniejsza, niż się wydaje: Kia ProCeed GT Line 1.4 T-GDi 140 KM 7DCT

System miękkiej hybrydy zapewnia silnikom spalinowym większą wydajność, poprzez wykorzystanie do napędu auta energii elektrycznej oraz przez odzysk energii. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i cicho przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika spalinowego i do obniżenia emisji. Gdy samochód zwalnia, MHSG – w określonych warunkach – może przełączyć się w tryb „generator”, co pozwala na odzysk energii z wału korbowego i na ładowanie akumulatora.

Nowe ceny rodziny Kia Ceed 

Nowe wersje silnikowe modeli z rodziny Ceed już można zamawiać. Zgodnie z nowym cennikiem na rok 2021, Kia Ceed hatchback startuje od 67 990 zł, kombi od 71 990 zł, podwyższony XCeed został wyceniony od 81 990 zł, a za najtańszego ProCeeda przyjdzie zapłacić 99 990 zł. Pełne cenniki i wyposażenie w zamieszczamy plikach PDF w linkach poniżej. Wszystkie odmiany – w tym również modele z układem napędowym z miękka hybrydą – standardowo są objęte 7-letnią gwarancją producenta lub do przebiegu 150.000 kilometrów.

KLIKNIJ - Kia Ceed i Ceed Kombi - PDF cennik i wyposażenie 2021

KLIKNIJ - Kia XCeed - PDF cennik i wyposażenie 2021

KLIKNIJ - Kia ProCeed - PDF cennik i wyposażenie 2021

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki