Kia Sorento Plug-in Hybrid już bez tajemnic. To najmocniejsza wersja SUV-a

2020-11-11 13:14

Kia Motors poinformowała o szczegółach konstrukcji swojego hybrydowego układu napędowego w nowej Kii Sorento Plug-in Hybrid. Rozmieszczenie takich podzespołów, jak duży akumulator czy zbiornik paliwa, nie mają negatywnego wpływu na przestronność ani kabiny, ani bagażnika. 7-osobowe auto wykorzystujące technologię ładowania akumulatorów z sieci energetycznej trafi na rynek europejski już na początku 2021 roku.

Kia Sorento Plug-in Hybrid zadebiutowała już jakiś czas temu, ale dopiero teraz producent dzieli się szczegółami budowy układu napędowego. Rozmieszczenie elementów napędu sprzyja maksymalnej przestrzeni kabiny. Sporych rozmiarów akumulator, zbiornik paliwa, spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny w żaden sposób nie ograniczają przestrzeni przedziału bagażowego, ani kabiny, która może pomieścić do siedmiu osób.

Dowiedz się: Ile kosztuje nowa Kia Sorento? Czwarta generacja z hybrydą i bogatym wyposażeniem - polski CENNIK

Pod maską Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in pracuje 1.6-litrowa jednostka napędowa T-GDi (turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem benzyny), która generuje maksymalną moc o wartości 180 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 265 Nm. Spalinowa jednostka napędowa współpracuje z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 67 kW (91 KM), który osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 304 Nm. Łączna maksymalna moc zespołu napędowego wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co sprawia, że Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in jest najmocniejszą odmianą topowego SUV-a marki Kia, który kiedykolwiek był sprzedawany w Europie.

Kia Sorento Plug-in Hybrid

i

Autor: Kia Kia Sorento Plug-in Hybrid

Silnik elektryczny jest zamontowany między spalinową jednostką napędową a przekładnią. Układ napędowy umożliwia Sorento Plug-in Hybrid pracę w trybie czysto elektrycznym lub hybrydowym przekazując moment obrotowy odpowiednio na przednie lub na cztery koła, w zależności od trybu jazdy i warunków na drodze. Litowo-jonowy akumulator o pojemności energetycznej wynoszącej 13,8 kWh jest umieszczony pod fotelami kierowcy oraz pasażera z przodu i znajduje się między podłogą kabiny a podłogą Sorento, a także częściowo. nad wałem napędowym. Dzięki temu akumulator nie ogranicza ani kabiny, ani przestrzeni bagażowej Sorento. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów w wersji hybrydowej typu plug-in, w których akumulator często zajmuje cenną przestrzeń bagażową.

Przeczytaj również: Kia Stinger po liftingu w Polsce tylko z silnikiem 3.3 V6 - CENA i wyposażenie

Akumulator jest wyposażony w niezależny system chłodzenia cieczą, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą i wydajnością. Ponadto, umieszczenie akumulatora nisko i w centralnym miejscu podwozia, między osiami, wpływa na obniżenie środka ciężkości i pomaga w równomiernym rozłożeniu masy. To, z kolei, przekłada się na dynamiczne właściwości jezdne Sorento zarówno na drodze, jak i w terenie, a także zwiększa precyzję prowadzenia. 67-litrowy zbiornik paliwa Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in znajduje się pod podłogą, pod drugim rzędem siedzeń. Ładowarkę o mocy 3,3 kW umieszczono pod podłogą bagażnika. Za sprawą takiego rozmieszczenie tych elementów pasażerowie trzeciego rzędu wciąż mają sporo miejsca na nogi i zajmują wygodną pozycję do jazdy.

Kia Sorento Plug-in Hybrid

i

Autor: Kia Kia Sorento Plug-in Hybrid

7-osobowy SUV

Kia Sorento Plug-in Hybrid, oprócz sporej przestrzeni dla nawet siedmiu pasażerów, oferuje również jeden z największych bagażników w swojej klasie – do 809 litrów dla modeli siedmioosobowych (ze złożonym trzecim rzędem siedzeń). Bagażnik Sorento jest nie tylko duży, ale również ustawny. Z siedmioma osobami na pokładzie, bagażnik zmniejsza się pojemności 175 litrów.

Pisaliśmy: Kia Stonic GT Line dołącza do oferty. Polska CENA nowego crossovera

Fotele trzeciego rzędu – niezależnie składane w proporcji 50:50 – można łatwo złożyć, używając dźwigni, które znajdują się w bagażniku. Po złożeniu fotele tworzą płaską podłogę bagażnika. Drugi rząd siedzeń – niezależnie składany w proporcji 60:40 – również można łatwo złożyć, aby uzyskać jeszcze więcej miejsca na dłuższe, większe ładunki, takie jak sprzęt sportowy. Po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu Sorento oferuje płaską przestrzeń przewozową.

Sprzedaż w Polsce

Gdy na początku 2021 roku Sorento Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży, będzie jednym z niewielu siedmioosobowych SUV-ów oferowanych w wersji hybrydowej typu plug-in. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 roku. Cennik nie jest jeszcze znany. W Europie Kia Sorento Plug-in Hybrid standardowo będzie objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150 000 kilometrów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki