Kieszonkowa rakieta już powstaje. Toyota GR Yaris to bat na większe hot-hatche - WIDEO

2020-06-23 11:57

Toyota GR Yaris zbudowana jako baza pod rajdówkę klasy WRC, wkrótce wyjedzie na publiczne drogi. Zlokalizowana w Japonii fabryka Motomachi, która jest odpowiedzialna za budowę tego emocjonującego hot-hatcha, rozpoczęła już proces produkcyjny. Kieszonkowa rakieta Toyoty powstaje w tych samych zakładach, gdzie budowany był porywający Lexus LFA.

Od momentu wprowadzenia na rynek Hyundaia i30 N (ZOBACZ NASZ TEST), o klasę mniejsza Toyota GR Yaris jest prawdopodobnie nowym najbardziej obiecującym samochodem klasy hot-hatch, jaki wkrótce wyjedzie na drogi. Chociaż ten samochód nie będzie sprzedawany na wszystkich światowych rynkach, ma odpowiednie składniki, aby zwrócić na siebie uwagę i wywołać strach wśród większych kompaktowych rywali. Żaden przednionapędowy gorący hatchback (Ford Focus RS, Renault Megane RS, VW Golf GTI, Hyundai i30 N) nie jest w stanie dorównać japońskiemu maluchowi. Auto ma napęd na cztery koła, bardzo mocny silnik i osiąga pierwszą „setkę” w zaledwie 5,2 s. Kompletne dane techniczne i opis budowy auta prezentowaliśmy tutaj - KLIKNIJ i SPRAWDŹ

ZOBACZ WIDOK 360°

Fabryka w Motomachi

Toyota specjalnie dla modelu GR Yaris utworzyła nową linię produkcyjną w fabryce Motomachi. Taśma montażowa jest dedykowana tylko małemu GR Yarisowi, który swoją budową znacznie różni się tradycyjnego Yarisa nowej generacji, który jesienią zaparkuje w polskich salonach sprzedaży. Zamiast tradycyjnego systemu przenośników, linie montażowe składają się z szeregu różnych ogniw połączonych autonomicznymi platformami transportowymi.

Poznaj szczegóły: Toyota GR Yaris - dane techniczne, osiągi, cena

Produkcja każdego pojazdu wymaga jednak dużej liczby ręcznych procesów, dlatego montaż odbywa się przy udziale ludzi. W fabryce Motomachi pracuje specjalnie wykwalifikowany zespół odpowiedzialny wyłącznie za pracę przy budowie tego auta. Toyota informuje o wyjątkowej precyzji montażu, która jest trudna do osiągnięcia na standardowych liniach produkcyjnych, pełnych zautomatyzowanych procesów. Dzięki nowym metodom produkcji zakład GR w Motomachi jest w stanie obsłużyć zarówno wieloseryjną, jak i małoseryjną produkcję, bez uszczerbku dla wydajności.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki