Koncepcyjna Honda/Acura NSX rozwija się w najlepsze - ZDJĘCIA + WIDEO

2013-01-16 11:00

Nowy model NSX będący wciąż w fazie koncepcyjnej, rozwija się w najlepsze. Zaprezentowana dokładnie rok temu na targach w Detroit stylistyka nadwozia auta, teraz została poszerzona także o wnętrze oraz kolejne informacje na temat rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych. Pewne jest też, że auto z czasem wejdzie do produkcji i będzie wytwarzana w USA.

Na Salonie Samochodowym Detroit 2013, Japończycy zaprezentowali o wiele bardziej rozwinięty projekt NSX, jak w ubiegłym roku. Sportowy pojazd Hondy nawiązujący do kultowego modelu, w Stanach Zjednoczonych prezentowany jest pod marką Acura. Model ten został opracowany przez globalny zespół badawczo-rozwojowy Honda R&D Americas. Pewne jest, że auto trafi z czasem do produkcji i będzie produkowane na terenie USA w Ohio.

Nowy NSX będzie przeznaczony dla prawdziwych entuzjastów sportowej jazdy na całym świecie. Pojazd posiada nowoczesne dynamiczne liczne oparte na niskiej szerokiej bryle nadwozia i został wykonany z lekkich materiałów. Wymiary wozu to 4330 mm długości, 1895 mm szerokości oraz 1160 mm wysokości. Na tegorocznym Detroit po raz pierwszy pokazano też kierunek, w jakim rozwija się koncepcja wnętrza z intuicyjnym interfejsem (Simple Sports Interface).

Napęd i silnik NSX

Gdy większość samochodów tej klasy generuje niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, nowy koncepcyjny NSX zawdzięczać będzie swoje parametry niezwykle korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy, przy zachowaniu ekologii. W NSX zdecydowano na centralnie montowany motor V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wykorzystanie szeregu nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak m.in. innowacyjny hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną.

Dzięki wykorzystaniu napędu z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Takie rozwiązanie ma wynieść jakość prowadzenia na poziom niedostępnym dla samochodów z poprzednimi wersjami systemu AWD.

WIDEO - wizualizacja koncepcyjnego NSX

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki