Opel Manta GSe ElektroMOD

i

Autor: Opel Elektryczny Opel Manta

Legenda powróciła. Imponujący stary-nowy Opel Manta GSe ElektroMOD

2021-05-19 10:04

Opel po 50 latach wskrzesił jedną ze swoich legend. Oddział Opel Classic we współpracy z designerami oraz inżynierami zbudowali niesamowity samochód elektryczny oparty na bazie pierwszej generacji Opla Manty, którą po raz pierwszy przedstawiono światu we wrześniu 1070 roku. Pojazd to tak zwany restmod, a jego nazwa to Opel Manta GSe ElektroMOD.

W Rüsselsheim powstał pierwszy elektryczny MOD w historii niemieckiej marki. Opel Manta GSe ElektroMOD łączy klasyczny wygląd ikony stylu z najnowocześniejszą technologią zrównoważonej motoryzacji — auto jest elektryczne, bezemisyjne i pełne emocji. Pojazd został wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Manta z zasilaniem w pełni elektrycznym jest sportowa jak przystało na prawdziwego Opla GSe, a jej ambicje podkreśla nazwa — ElektroMOD. MOD oznacza zmiany, czyli techniczne i stylistyczne MODyfikacje, a także MODernizację pod kątem zrównoważonego stylu życia.

Zobacz też: Jedno z ulubionych aut Polaków ma już 30 lat! Opel Astra F rozchodził się, jak świeże bułeczki

Wizualnie Manta GSe otrzymała nowe oblicze Opla. Manta A była inspiracją dla stylistyki panelu przedniego Opel Vizor w modelach Mokka i Crossland, natomiast całą szerokość przodu ElektroMODa zajmuje Opel Pixel-Vizor. To ekran LED, za pośrednictwem którego Manta GSe potrafi komunikować się z otoczeniem. Technologię LED zastosowano także w zintegrowanych światłach do jazdy dziennej, światłach głównych oraz światłach tylnych z niezwykłym trójwymiarowym efektem.

Neonowo żółty lakier pochodzi z odświeżonej palety kolorów identyfikacji wizualnej marki Opel. Do auta zostały specjalnie zaprojektowane 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu dostarczone przez firmę Ronal, z oponami o rozmiarze 195/40 R17 z przodu oraz 205/40 R17 z tyłu. Tylna klapa jest tłem dla napisu „Manta” wykonanego nową i nowoczesną czcionką Opla. Zniknęły chromowane obramowania nadkoli — podobnie jak miało to miejsce w oryginalnych egzemplarzach tuningowanych i przebudowywanych na samochody wyścigowe przez Irmschera i inne firmy.

Przeczytaj też: Terenówka, która WYPRZEDZIŁA swoje czasy. Marzyłeś o niej? Opel Frontera ma już 30 lat

We wnętrzu można znaleźć najnowszą technologię cyfrową Opla. Klasyczne okrągłe wskaźniki przeszły do historii. Zamiast nich kierowca ma przed oczami szeroki Opel Pure Panel, podobnie jak w modelu Mokka. Dwa zintegrowane, zwrócone ku kierowcy ekrany o przekątnych 12 i 10 cali wyświetlają ważne informacje dotyczące samochodu, takie jak stan naładowania i zasięg. Za jakość dźwięku odtwarzanego ze źródła podłączonego przez moduł Bluetooth odpowiada wzmacniacz kultowej marki Marshall — nowoczesna klasyka w nowoczesnym klasyku. Sportowe fotele z centralną żółtą linią pochodzą z Opla ADAMa S. Powierzchnie w kokpicie i panele drzwi są teraz matowo szare, co doskonale pasuje do innych neoklasycznych elementów w kolorze żółtym i czarnym. Podsufitka z wysokogatunkowej Alcantary jest dopełnieniem eleganckiego klimatu kabiny Opla Manty GSe ElektroMOD.

Opel Manta GSe ElektroMOD

i

Autor: Opel Elektryczny Opel Manta

Czterocylindrowy silnik spalinowy pod kultową czarną maską ustąpił miejsca silnikowi elektrycznemu o mocy 108 kW/147 KM. Litera „e” w skrócie GSe tym razem oznacza elektryfikację. Manta GSe jest najmocniejszym Oplem Mantą A w fabrycznej wersji. W latach 1974 i 1975 Manta GT/E pierwszej generacji była wyposażona w silnik o mocy 77 kW/105 KM. Elektryczna Manta z 2021 r. rozwija maksymalny moment obrotowy 255 Nm dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Teraz kierowca może manualnie zmieniać przełożenia w oryginalnej czterobiegowej skrzyni lub od razu włączyć czwarty bieg, który odpowiada trybowi automatycznemu. Moc jest zawsze przekazywana na tylne koła.

Sprawdź się: QUIZ. W latach 90-tych Opel Calibra to był szpan! Pamiętasz czym imponował ten wóz?

Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 31 kWh, co zapewnia średni zasięg około 200 kilometrów. Podobnie jak seryjne modele Opel Corsa‑e i Opel Mokka‑e, również Manta GSe może odzyskiwać energię z hamowania i magazynować ją w akumulatorze. Ładowanie w standardowym trybie odbywa się przez pokładową ładowarkę o mocy 9 kW, jedno-lub trójfazowym prądem przemiennym. Naładowanie akumulatora Manty do pełna zajmuje niespełna cztery godziny.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki