Lexus ES wjeżdża do Europy tylko z jednym silnikiem

2018-04-26 14:04

Lexus ES doczekał siódmej generacji. Model ten po niemal trzech dekadach silnej obecności na globalnym rynku, po raz pierwszy trafia do Europy. Sedan średniej wielkości zbudowany na zupełnie nowej platformie, ma imponować kształtami, luksusem sposobem prowadzenia.

Nowy ES został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami designu Lexusa, ewidentnie zapadającego w pamięć. To kolejny samochód – po flagowej limuzynie LS i coupe LC – w nowym rozdziale designu Lexusa. Nowy ES jest jeszcze lepiej wyciszony i bardziej przestronny. Samochód jest dłuższy o 65 mm, niższy o 5 mm i szerszy o 45 mm od swego poprzednika. Rozstaw osi większy o 50 mm pozwolił przesunąć koła bliżej narożników.

Zobacz również: Lexus NX 300h AWD F Sport po liftingu - TEST WIDEO w Alpach

Nowa platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi, podkreślając dynamikę sylwetki i aerodynamikę nadwozia. Tył samochodu z zachodzącymi na boki lampami jest ostro wyrzeźbiony. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F SPORT zastosowano koła 19-calowe.

Obszerne wnętrze

Lexus ES zawsze słynął z komfortu oferowanego pasażerom siedzącym z tyłu i nowy model kontynuuje tę tradycję. Niższe położenie bioder pasażerów i starannie zaprojektowana podsufitka, mimo opadającej linii dachu, zapewniają odpowiednią przestrzeń nad głową, a większy rozstaw osi jest gwarancją dużej ilości miejsca dla nóg.

Sprawdź: TEST Lexus GS F 5.0 V8: wymierający gatunek

Koncept Lexus Future Interior łączy ukierunkowanie na kierowcę. W skupieniu uwagi na drodze sprzyja umieszczenie środkowego wyświetlacza, tablicy przyrządów oraz wyświetlacza projekcyjnego w jego polu widzenia. Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, współpracują z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje także multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu i możliwość bezprzewodowej współpracy ze smartfonem. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson PurePlay ma zapewnić doskonałe wrażenia dźwiękowe.

W standardowych wersjach ES wykorzystywane będą tradycyjne materiały, takie jak bambus i drewno Shimamoku, które podkreślają cenione przez klientów ręczne wykończenie ES. Wystrój wnętrza wersji F SPORT wykorzystuje m.in. pieczołowicie wykonane metalowe elementy.

Precyzja prowadzenia

Dzięki zastosowaniu nowej platformy i różnych gatunków stali o wysokiej wytrzymałości, udało się obniżyć masę w stosunku do poprzednich platform. Kolejne ulepszenia to nowe zawieszenie wielowahaczowe, nowy układ elektrycznego wspomagania kierownicy, a wzmocnienie za tylnymi siedzeniami umożliwiły precyzyjne zoptymalizowanie własności jezdnych.

Polecamy nasz TEST: Lexus LC500h 3.5 V6 359 KM

Dla zapewnienia jeszcze lepszej dynamiki, wersje F SPORT będą dostępne z adaptacyjnym zawieszeniem AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w coupe LC. Umożliwia ono regulację siły tłumienia dla każdego z kół w zakresie 650 poziomów, gwarantując doskonałą kontrolę na każdej nawierzchni. Innym wyróżnikiem wersji F SPORT jest tryb jazdy Sport+, w którym silnik, skrzynia biegów i zawieszenie działają według najbardziej dynamicznych ustawień.

Tylko hybryda

Do Europy Zachodniej i Środkowej zostanie wprowadzony Lexus ES 300h, co oznacza model z hybrydową jednostką napędową. Układ wykorzystuje pracujący w cyklu Atkinsona 2.5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lekki silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, zaś zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100km.

Poznaj: Lexus LS piątej generacji: wyrafinowany flagowiec

2.5-litrowy silnik to całkowicie nowa konstrukcja korzystająca z technologii szybkiego spalania, dzięki czemu jest on jednym z silników o największej sprawności cieplnej wśród stosowanych w samochodach seryjnych. Efektem jest większa moc bez zwiększania zużycia paliwa i emisji niepożądanych substancji. Do osiągnięcia tak imponujących wyników przyczyniają się proste kanały dolotowe, zwiększone kąty zaworów i obrabiane laserowo gniazda zaworowe. Inżynierowie zastosowali także wielootworkowe wtryskiwacze, system VVT-iE dla zaworów ssących oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.

Usprawnienia wprowadzone w komputerowym sterowniku hybrydowego układu napędowego pozwoliły uzyskać lepszą, bardziej naturalną dynamikę jazdy, bardziej zbliżoną do zachowania konwencjonalnego silnika benzynowego. Zastosowano także akumulator niklowo-wodorkowy o mniejszych wymiarach, który mieści się pod tylnymi siedzeniami i nie ogranicza przestrzeni bagażowej.

Bezpieczeństwo

Wyposażenie pojazdu będzie zawierać w standardzie pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Wyższy wariant System Lexus Safety System +2 (dostępny w bogatszych wersjach) zawiera nowe możliwości ochrony kierowcy i pasażerów, takie jak: mechanizm wykrywania przeszkód w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System) w dzień i w nocy czy adaptacyjne światła drogowe AHS (Adaptive High-beam System).

Siódma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, która trafi na rynki Europy Zachodniej. Nowy ES będzie dostępny od grudnia 2018 w hybrydowej wersji ES 300h.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki