Lexus UX – pierwszy miejski crossover Lexusa jest już w Polsce

2018-10-01 14:27

Właśnie rusza przedsprzedaż pierwszego miejskiego crossovera marki Lexus – modelu UX. Kompaktowy SUV będzie prezentowany podczas cyklicznych pokazów w całej Polsce.

Dla osób, które zdecydują się na zakup tego modelu w ramach oferty przedsprzedażowej, przygotowano promocyjne oferty na wszystkie wersje wyposażeniowe i pakiety. Cena crossovera w regularnej sprzedaży wynosi 153 tys. zł za benzynową wersję UX 200 i co najmniej 162 tys. zł za hybrydową odmianę UX 250h. Oficjalnie samochód trafi do polskich salonów w marcu przyszłego roku, ale w przedsprzedaży można go zamówić już dziś.

Lexus UX jest dostępny w dwóch odmianach silnikowych. W wersji 250h jest napędzany przez kompaktowy napęd hybrydowy 4. generacji. W jego skład wchodzą 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i silnik elektryczny. Łączna moc takiego napędu to 180 KM, co pozwala hybrydowemu crossoverowi w wersji przednionapędowej rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Samochód można wyposażyć również w inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny. Tak skonfigurowany model jest nieco wolniejszy – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s. W obu przypadkach za przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada bezstopniowa przekładnia E-CVT.

Źródłem napędu wersji 200h jest 4-cylindrowy 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 171 KM. Miejski crossover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według wstępnych danych od 5,6 do 5,8 l/100 km. Lexusa UX200 wyposażono w bezstopniową skrzynię biegów Direct Shift-CVT. Zastosowano w niej nie tylko przekładnię pasową, ale również zębatą, dzięki czemu auto cechuje się lepszą dynamiką.

Lexus UX już w polskich salonach

i

Autor: Lexus Lexus UX już w polskich salonach Link: Przejdź do galerii

Nowa konstrukcja

UX jest pierwszym kompaktowym crossoverem Lexusa, zatem samochód oparto na zupełnie nowej platformie GA-C. Cechuje się ona zwiększoną sztywnością i obniżonym środkiem ciężkości, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne. Zawieszenie bazuje na kolumnach McPhersona z przodu oraz podwójnych trójkątnych wahaczach poprzecznych z tyłu. Podczas projektowania UX’a designerzy przyłożyli dużą wagę do aerodynamiki. US ma pierwsze na świecie koła o aerodynamicznym kształcie, które zmniejszają opory i jednocześnie poprawiają chłodzenie hamulców. Z tyłu znajdziemy zespolone światła, które zapobiegają zawirowaniom powietrza z tyłu samochodu.

Bezpieczeństwo

W podstawowym wyposażeniu Lexusa UX znalazł się pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. W jego skład wchodzą asystent utrzymywania pasa ruchu, układ podążania pasem ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem rowerzystów i pieszych (za dnia i w nocy), oraz układ rozpoznawania znaków drogowych. W standardzie UX jest również wyposażony w aktywny tempomat (działający w pełnym zakresie prędkości), czujniki deszczu, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, przednie reflektory LED oraz kamerę cofania. Samochód można opcjonalnie wyposażyć w 13-głośnikowy system audio Mark Levinson, kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki