Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT Executive

i

Autor: Marcin Idziaszek Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid 180 KM e-CVT Executive

Lubimy hybrydy. W Europie taki napęd wybiera 50 procent klientów Toyoty

2019-04-12 13:03

Hybrydy stanowią już 50 procent całkowitej sprzedaży Toyoty na Starym Kontynencie. Tak wynika z danych Toyota Motor Europe, która w pierwszym kwartale 2019 roku osiągnęła sprzedaż 279 000 samochodów.

W pierwszym kwartale tego roku gama modeli hybrydowych oferowanych przez Toyota Motor Europe wzbogaciła się o trzy nowe samochody i wynosi już 19 modeli. To przyczyniło się do silnych wzrostów sprzedaży firmy, pomimo malejącego rynku. Sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku jest o 14% wyższa rok do roku, a udział firmy w rynku wzrósł do 5,2%.

„Pomimo słabszej sprzedaży samochodów w Europie, Toyota i Lexus wzmocniły swoją pozycję dzięki ogromnej popularności naszych hybrydowych modeli” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – „Udana premiera trzech ważnych modeli w pierwszym kwartale sprawia, że jesteśmy niemal pewni bardzo dobrych wyników w pozostałej części roku. Patrząc na ogromną liczbę zamówień, które będziemy realizować w nadchodzących miesiącach, jestem przekonany, że Toyota Motor Europe bez trudu osiągnie cel wyznaczony na ten rok na poziomie 1 065 000 sprzedanych samochodów”.

Klienci bardzo dobrze przyjęli nową Corollę w wersji Hatchback i Touring Sports (testowaliśmy te auta - SPRAWDŹ). Obie odmiany nadwozia stanowią realizację nowej strategii Toyoty wprowadzania do oferty dwóch napędów hybrydowych do wyboru. To sprawiło, że udział wersji hybrydowych w całkowitej sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wynosi 95%. Europejscy nabywcy tych modeli mogą wybierać między układem 122 KM z silnikiem 1.8 l oraz napędem o mocy aż 180 KM z silnikiem 2.0 l.

Corolla Sedan, bardzo popularna w Europie Wschodniej, Turcji i Izraelu, po raz pierwszy jest dostępna także z napędem hybrydowym, który odpowiada za 60% całkowitej sprzedaży tego auta. Dużą popularnością cieszy się także nowa Toyota RAV4 (sprawdź nasz test - KLIKNIJ), której 89% egzemplarzy ma napęd hybrydowy. Pozostałe modele, takie jaj Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid, również osiągnęły rekordy sprzedaży, przyczyniając się do bardzo dobrych wyników hybryd.

Udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe wyniósł 51%, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej stanowi 61%. Sprzedaż samej marki Toyota (bez Lexusa) w Europie wyniosła w pierwszym kwartale 2019 roku 260 400 aut.

 Wyniki sprzedaży Toyoty w Europie - pierwszy kwartał 2019 r.

Toyota + Lexus

278 762

Toyota

260 375

AYGO

30 136

Yaris (łącznie)

69 812

Yaris Hybrid

38 414

Corolla HB i TS Kombi (łącznie)

27 577

Corolla HB i TS Kombi Hybrid

22 374

Toyota C-HR (łącznie)

41 709

Toyota C-HR Hybrid

37 060

Corolla Sedan

12 120

Corolla Sedan Hybrid

4 703

Avensis

1 024

Rodzina Priusa

5 959

Prius

1 484

Prius+

3 817

Prius Plug-in Hybrid

658

Mirai

65

Camry (łącznie)

10 566

Camry Hybrid

204

GT86

255

RAV4 (łącznie)

30 527

RAV4 Hybrid

21 578

Highlander

207

Land Cruiser

10 170

Hilux

10 367

PROACE

8 399

Inne modele

1 082

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki