Lżejszy i niższy: Hyundai i30 N Project C o torowych właściwościach już jest - WIDEO, GALERIA

2019-09-11 11:00 Jan Guss-Gasiński

Flagowy hot hatch koreańskiego producenta, czyli Hyundai i30 N Performance doczekał się jeszcze lżejszego, niższego i bardziej agresywnego wcielenia. Nowy Hyundai i30 N Project C łączy w sobie wszystkie cechy kompaktowego zabijaki, co przekładać się ma na niesamowite wrażenia z jazdy. Niestety, producent zapowiedział, że wolumen będzie mocno ograniczony.

Hyundai i30 N Project C to samochód, który Koreańczycy długo i skutecznie trzymali w ukryciu. Zdjęcia zamaskowanego modelu pokazano dosłownie chwilę temu, a już teraz Hyundai zaprezentował go targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Człon "Project C" nawiązuje do "Strefy C", czyli części toru wyścigowego Namyang R&D, na którym producent testuje swoje pojazdy. Poza tym "C" oznacza także "carbon fiber" (włókno węglowe) oraz "center of gravity" (środek ciężkości).

Sprawdź: TEST Hyundai i30 N 2.0 T-GDI 275 KM Performance: petarda!

Względem wariantu N Peformance, nowa N-ka jest lżejsza o 50 kg. W odchudzeniu auta pomogło zastąpienie aluminium i plastików dużą ilością włókna węglowego. Mowa tu o takich elementach jak: przedni splitter, dyfuzor tylnego zderzaka, listwy progowe, spojler, osłony lusterek i przede wszystkim maska. Karbon znalazł się także na kapslach 19-calowych, kutych felg marki OZ Racing.

Zobacz: Lekki niedosyt: Hyundai i30 1.4 T-GDI N-Line 140 KM M6 - TEST, OPINIA

W dodatku obniżono zawieszenie (-6 mm) i środek ciężkości (-8.8 mm), aby auto było sztywniejsze i prowadziło się lepiej. W kwestii zmian stylistycznych, w oczy na pewno rzuca się szary, matowy lakier, który dookoła nadwozia zdobią detale w kolorze Deep Orange tj. zaciski hamulcowe, czy wstawki na listwach progowych i przednim zderzaku.

Hyundai i30 N Project C (2020)
Autor: Hyundai Hyundai i30 N Project C (2020)

Kontrastowych smaczków nie brakuje także wewnątrz auta, gdzie również postawiono na czerń i jaskrawe detale. Sportowy odcień pomarańczowego znalazł się na skórzano-zamszowych kubełkowych fotelach, pasach bezpieczeństwa z przodu i z tyłu oraz kierownicy. Poza tym wszystkie nicie również są tego koloru.

Przeczytaj także: TEST, OPINIA - Hyundai i30 Fastback N Performance 2.0 T-GDI 275 KM 6MT: kompakt wciągający bez reszty

Project C napędza ta sama 2-litrowa jednostka benzynowa T-GDI o mocy 275 KM i 353 Nm momentu obrotowego, która budzi się w zakresie 1750-4200 obr./min. Przy sprawnym wykorzystaniu procedury startu, i30 N Performance przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, zatem istnieje duża szansa, że utrata 50 kg wagi pozwoli na poprawienie tego wyniku.

Hyundai i30 N Project C (2020)
Autor: Hyundai Hyundai i30 N Project C (2020)

Nie przegap: TEST porównawczy - Renault Megane R.S. 1.8 TCe 280 KM EDC vs. Hyundai i30 N Performance 2.0 T-GDI 275 KM: ostry kontra ostry

Najnowszy Hyundai i30 N Project C to niestety limitowane dzieło, ponieważ na całym świecie powstanie ich tylko 600 egzemplarzy. Ci bardziej uważni pewnie zwrócili już uwagę na emblemat, który znajduje się przed fotelem pasażera. Według producenta, pierwsze egzemplarze pojawią się w rękach swoich właścicieli pod koniec 2019 roku.