Mazda 2 1.5 Exclusive Plus automatic – DANE TECHNICZNE, opinie, spalanie, testy, cena

2011-08-24 4:30

Mazda 2, czyli najmniejsze auto w gamie japońskiego producenta, zalicza się do segmentu B, czyli klasy aut małych. W Europie Mazda 2 zastąpiła mało popularny model Demio oraz model 121, spokrewnione z Fordem Fiestą. Druga, czyli obecna generacja Mazdy 2 zadebiutowała w 2007 roku, zaś w 2008 zdobyła zaszczytny tytuł Światowego Samochodu Roku. W Polsce Mazda 2 w wersji Exclusive Plus z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem benzynowym 1.5 102KM kosztuje 57 200 zł.

Pierwsza wersja Mazdy 2 pojawiła się w 2003 roku, z nadwoziem przypominającym vana. Ponieważ jednak pierwsza generacja Mazdy 2 nie odniosła sukcesu na rynku w postaci dużej liczby sprzedanych egzemplarzy, producent pomyślał o wielkich zmianach. Mazda 2 I generacji z uwagi na wysokość zaliczał się do mikrovanów, a jego konkurentami był m.in. Renault Modus. Konstrukcyjnie auto bazowało na płycie podłogowej i komponentów technicznych Forda Fiesty.

>>> Mazda 2 – tapety na pulpit

Z uwagi na słabe wyniki sprzedaży pierwszej Mazdy 2, II generacja tego auta, która pojawiła się na świecie w 2007 roku jest już klasycznym hatchbackiem, jednak o ciekawych, sportowo-eleganckich liniach. Auto podobnie jak poprzednik, bazuje na płycie podłogowej Forda Fiesty, ale już nowego modelu, który debiutował w 2008 r. Metamorfoza bardzo temu autu pomogła i Mazda 2 otrzymała zaszczytny tytuł Światowego Samochodu Roku 2008.

>>> Mazda 2 1.5 Exclusive Plus automatic – DANE TECHNICZNE, opinie, spalanie, testy, cena

Mazda 2 występuje jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. W Polsce auto oferowane jest wyłącznie w pięciodrzwiowym nadwoziu. Auto stylistycznie nawiązuje do większych modeli marki. W 2010 roku przeprowadzono lekki face lifting Mazdy 2, który najbardziej dostrzegalny jest po tym, że w auto zyskało zmieniony przód.

>>> Mazda 2 2009 r. – cena od 30 tys. zł

Mazda 2 w standardzie wyposażona jest w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie i kurtyny powietrzne. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania (ABS). Na rynku auto konkuruje m. in. z  Seatem Ibizą, Oplem Corsą oraz Fordem Fiestą.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki