Mercedes Klasy S 2021 w końcu zaprezentowany. Poznaliśmy flagową "eskę" w pełnej krasie

2020-09-02 15:02

Premiera nowego Mercedesa Klasy S jest już za nami. Mercedes przeciągał premierę, co jakiś czas wypuszczając kolejny teaser i uchylając rąbka tajemnicy, ale wreszcie poznaliśmy flagowy model w pełnej krasie. Oto nowy Mercedes-Benz Klasy S.

Od pierwszych teaserów i przecieków minęło już trochę czasu, ale wreszcie poznaliśmy go w pełnej krasie - oto Mercedes-Benz Klasy S w nowej odsłonie. Flagowa limuzyna niemieckiej marki została zaprezentowana 2 września 2020, a producent zdradził szczegóły techniczne "eski" w nowej generacji.

SprawdźNowy Mercedes-Benz Klasy S ma kosmiczny kokpit! Flagowiec otrzymał nowy system MBUX i mnóstwo przełomowych funkcji - WIDEO, GALERIA

Mercedes Klasy S W223 upodobnił się w pewnym stopniu do obecnie oferowanych modeli marki, ale front nadal nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z flagowym modelem. Potężny grill jest większy niż kiedykolwiek, za to światła stały się nieco bardziej "przymrużone", gwarantując, że odróżnimy generację W223 od W222 bez trudu. Nieco inaczej wygląda również linia boczna nowej Klasy S. Stała się nieco smuklejsza, a wieńczy ją tył o wyglądzie zbliżonym do obecnego Mercedesa CLS. Nie ma tu jednak sportu, a jedynie sportowa elegancja. 

Mercedes-Benz Klasy S W223

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy S W223

Head-up display ma mieć 77 cali 

Szczegóły dotyczące kokpitu poznaliśmy już jakiś czas temu i to właśnie projekt wnętrza jest najbardziej kontrowersyjnym aspektem nowego modelu. Klasa S W223 zrywa z dotychczasowymi rozwiązaniami i wykorzystuje ekran dotykowy o przekątnej 12,8 cala, umieszczony pionowo na desce rozdzielczej. Mamy tu jeszcze dwa duże ekrany - cyfrowe zegary i potężny head up display, który ma prezentować informacje w niespotykany dotąd sposób. Przykładowo, wskazówki nawigacji mają być nałożone na drogę, którą widzi kierowca. O technologii AR w nowej klasie pisaliśmy w tym tekście - KLIKNIJ.

Mercedes-Benz Klasy S W223

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy S W223

Zawieszeniem steruje pięć procesorów i 20 czujników

Jedną z innowacji ma być nowy układ jezdny z zawieszeniem E-Active Body Control. Rozwinięcie koncepcji znanej z poprzednika wiąże się z zastosowaniem pięciu wielordzeniowych procesorów i 20 czujników, które dokonują 1000 pomiarów w ciągu sekundy. Wszystko po to, by wyboje i nierówności były nieco mniej dokuczliwe podczas jazdy. Aktywne zawieszenie potrafi również zadbać o bezpieczeństwo i w przypadku nieuchronnej kolizji bocznej unieść samochód o 8 cm w górę, by energia uderzenia została skierowana we wzmocnioną część podwozia. Wreszcie, Mercedes chwali się, że nowa Klasa S z układem czterech kół skrętnych jest znacznie bardziej zwrotna od poprzednika. Konkretnie, chodzi o średnicę zawracania mniejszą aż o 2 metry.

Mercedes-Benz Klasy S W223

i

Autor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz Klasy S W223

Diesle, benzyny, hybrydy

Elektryfikacja nie wyklucza tradycji. Klienci będą mogli zdecydować się na Klasę S z silnikami spalinowymi, ale i hybrydowymi. Topową odmianą ma być zelektryfikowany silnik V8, ale na to będziemy musieli poczekać do przyszłego roku. Na początek, w ofercie znajdziemy rzędowe szóstki. Bazowa wersja benzynowa o oznaczeniu S 450 4MATIC ma generować 367 KM mocy i 22 KM z silnika elektrycznego. Wersja S 500 4MATIC oferuje 435 KM + 22 KM. Wysokoprężne motory mają oznaczenia S 350d i S 400d. Ta mocniejsza, 330-konna odmiana występuje jedynie z napędem 4MATIC. Słabszy, 286-konny diesel będzie również dostępny z napędem na tylną oś.

Na informacje o cenach musimy jeszcze poczekać. Wraz z cennikami powinniśmy poznać listę opcji, ale już teraz możemy się spodziewać, że będzie ona taka, jak sam Mercedes Klasy S - długa i imponująca.

 

S 450 4MATIC

S 500 4MATIC

S 350 d

S 350 d 4MATIC

S 400 d 4MATIC

Przekładnia

automatyczna

9G-TRONIC

Silnik (seria, układ i liczba cyl.,)

M 256, R6

OM 656, R6

Pojemność skokowa

Ccm

2999

2999

2925

2925

2925

Moc maks.

kW/KM

270/367

320/435

210/286

210/286

243/330

przy

obr./min

5500-6100

5900-6100

3400-4600

3400-4600

3600-4200

Dodatkowa moc z EQ Boost

kW/KM

16/22

16/22

-

-

-

Maksymalny moment obrotowy

Nm

500

520

600

600

700

przy

obr./min

1600-4500

1800-5.500

1200-3200

1200-3200

1200-3200

Dodatkowy moment obr. z EQ Boost

Nm

250

250

-

-

-

Przyspieszenie 0-100 km/h

s

5,1

4,9

6,4

6,2

5,4

Prędkość maksymalna

km/h

250

250

250

250

250

               

Klasa S z…

…krótkim rozstawem osi

Poprzednik

Różnica

…długim rozstawem osi

Poprzednik

Różnica

Wymiary zewnętrzne (mm)

Długość

5179

5125

+54

5289

5255

+34

Szerokość

1954/1921*

1899

+55/+22*

1954/1921*

1899

+55/+22*

Szerokość z lusterkami

2109

2130

-21

2109

2130

-21

Wysokość

1503

1493

+10

1503

1491

+12

Rozstaw osi

3106

3035

+71

3216

3165

+51

Rozstaw kół, przód

1660

1624

+36

1660

1624

+36

Rozstaw kół, tył

1688

1637

+51

1688

1637

+51

Wymiary wewnętrzne (mm)

Maks. miejsce nad głową, przód

1070

1069

+1

1070

1069

+1

Ilość miejsca nad głową, tył**

974/1003

958/995

+16/+8

974/1003

958/995

+16/+8

Miejsce na nogi, przód

1051

1051

0

1051

1051

0

Miejsce na nogi, tył

1004

963

+41

1115

1091

+24

Miejsce na wys. łokci, przód

1592

1554

+38

1592

1554

+38

Miejsce na wys. łokci, tył

1583

1560

+23

1572

1561

+11

Miejsce na wys. ramion, przód

1516

1516

0

1516

1516

0

Miejsce na wys. ramion, tył

1469

1499

-30

1469

1501

-32

Poj. bagażnika*** VDA (l)

550

530

+20

550

530

+20

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki