Nawet 310 KM i hybryda plug-in. Cupra Leon debiutuje jako hatchback i kombi

2020-02-20 19:58

Cupra pokazała długo wyczekiwany model. Leon dołączy do rodziny szybkich aut hiszpańskiej marki i debiutuje od razu w odmianach hatchback i kombi. Topowy, spalinowy wariant ma 310 KM, lecz zgodnie z zapowiedziami w ofercie znajdzie się również hybryda plug-in.

Do gamy modelowej Cupra dołącza Leon. Długo wyczekiwany kompakt debiutuje od razu jako hatchback i kombi. Co więcej, w ofercie znajdzie się 245-konna hybryda oraz 300 i 310-konne warianty benzynowe. Ten ostatni będziemy mogli zamówić jedynie w odmianie Sports Tourer (kombi). 

Sprawdź także: Tak ewoluowała Cupra, zanim stała się wyodrębnioną marką

Zaprezentowanego hatchbacka i kombi łączy szary, matowy lakier, spora ilość miedzianych akcentów i wstawek oraz nieco przeprojektowane elementy nadwozia. Z przodu mamy agresywne wloty powietrza, tył zaś zdobi dyfuzor. W hatchbacku jest on pokaźny i uzupełniony ozdobnymi końcówkami układu wydechowego. Kombi ma ugrzeczniony tył ze standardowymi, ale poczwórnymi rurami wydechowymi.

2020 Cupra Leon

i

Autor: Cupra 2020 Cupra Leon

Uwagę zwraca klapka na przednim błotniku. To za nią kryje się gniazdo do ładowania Cupry. 245-konny wariant to hybryda plug-in, która ma na pełnym ładowaniu przejeżdżać całkiem porządne 60 km. Jej sercem jest silnik 1.4 TSI, a wspomaga go elektryczny motor, czerpiący energię z akumulatora o pojemności 13 kWh. Topowa, 310-konna wersja czerpie moc wyłącznie ze spalania benzyny. Dwulitrowy silnik TSI przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pomocą automatycznej skrzyni DSG. Najszybsza Cupra ma przyspieszać do setki w imponujące 4,8 sekundy.

Ciekawym detalem są dwukolorowe felgi, które Cupra nazywa "aero wheels". Aluminiowe obręcze są dość mocno wypełnione i przypominają aerodynamiczne felgi typowe dla aut elektrycznych lub hybrydowych, ale w sportowym wydaniu. Mają one łagodzić przepływ powietrza i dodatnio wpływać na zasięg hybrydowego wozu.

2020 Cupra Leon

i

Autor: Cupra 2020 Cupra Leon

Wnętrze od razu zdradza sportowy charakter samochodu. Spłaszczona kierownica została wyposażona w przycisk do rozruchu silnika i przycisk "Cupra", służący do zmiany trybu jazdy. Klimatu dopełniają kubełkowe fotele przeszyte brązową nitką i liczne wstawki w tym samym, charakterystycznym kolorze. System multimedialny, selektor skrzyni biegów i ogólny projekt deski rozdzielczej jest wspólny z Seatem Leonem.

Cupra Leon wejdzie na rynek już niebawem. Do polskich salonów powinna zawitać jeszcze w tym roku.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki