Miejskie auta ze sporym spadkiem sprzedaży. Te modele sprzedawały się najlepiej w pierwszym kwartale 2020

2020-04-11 11:38

Miejskie auta z coraz gorszą sprzedażą. Jak podaje IBRM Samar, w pierwszym kwartale 2020, spadek wyniósł przeszło 30%, co nie dziwi biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku. Oprócz prognozowanych już wcześniej spadków, zaczyna być widoczny efekt pandemii koronawirusa. Które modele sprzedawały się najlepiej mimo ciężkiej sytuacji rynkowej?

Toyota Yaris GR Sport 1.5 Hybrid 100 KM e-CVT

i

Autor: Maciej Lubczyński Toyota Yaris GR Sport 1.5 Hybrid 100 KM e-CVT

Już w zeszłym roku IBRM Samar prognozował, że rynek aut nowych skurczy się w 2020, ale nikt nie mógł przewidzieć sytuacji, z jaką mamy do czynienia w tej chwili. Efekt epidemii koronawirusa zaczyna być widoczny w statystykach sprzedaży, a nakładający się na to ogólny trend spadkowy zaowocował wyjątkowo mizerną sprzedażą. Liczba rejestracji aut miejskich w pierwszym kwartale to 16 850 egzemplarzy, co stanowi spadek o przeszło 30%.

SprawdźCoraz słabsza sprzedaż nowych aut! W marcu liczba rejestracji w Polsce poważnie spadła

Nie tylko auta miejskie notują spadki. Cytowane przez nas niedawno raporty IBRM Samar mówią o liczbie rejestracji tak niskiej, jakiej nie było od 2013 roku. Jakie auta miejskie sprzedawały się najlepiej mimo fatalnej sytuacji rynkowej? Tak prezentuje się TOP 20:

1. Toyota Yaris: 4258 sztuk
2. Skoda Fabia: 3423
3. Renault Clio: 2018
4. Hyundai i20: 1077
5. Dacia Sandero: 1023
6. Opel Corsa: 800
7. Citroen C3: 767
8. Kia Rio: 760
9. Peugeot 208: 504
10. Ford Fiesta: 378
11. SEAT Ibiza: 308
12. MINI: 258
13. Volkswagen Polo: 226
14. Suzuki Swift: 195
15. Mitsubishi Space Star: 193
16. Dacia Logan: 184
17. Audi A1: 157
18. Nissan Micra: 120
19. Suzuki Baleno: 88
20. BMW i3: 69

W drugim kwartale możemy spodziewać się dalszych spadków. Kiedy czeka nas odbicie? Na tę chwilę trudno prognozować, czy sytuacja wróci do normy i jak szybko to nastąpi. Wiele zależy od sytuacji gospodarczej, jaka wyniknie z wprowadzonych jakiś czas temu restrykcji i obostrzeń. Nie bez znaczenia jest również fakt, że fabryki w całej Europie stanęły i obecnie nowe auta nie powstają w takim tempie jak przed epidemią. Sytuacja zmienia się dynamicznie i o prognozach na drugi kwartał z pewnością więcej będzie można powiedzieć dopiero za jakiś czas.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki