Od premiery pierwszej generacji w 1955 roku, Toyota Crown jest w Japonii symbolem innowacyjności. W 1987 roku w ósmej generacji modelu pojawił się system kontroli trakcji, zaś w 1991 roku w dziewiątej generacji znalazł się ABS. Najnowsze technologie wielokrotnie trafiały do wyposażenia Toyoty Crown, zanim pojawiły się w innych modelach.
Toyota Crown już 15. generacji jest standardowo wyposażona w moduł automatycznej wymiany danych DCM. Stałe połączenie przez sieć bezprzewodową wynosi na nowy poziom relację między samochodem a użytkownikami.
Nowa generacja Toyota Safety Sense
Do standardowego wyposażenia Crown należy zupełnie nowy zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji. Nowy, mniejszy moduł z wbudowaną kamerą i czujnikiem radarowym o zwiększonej czułości rozszerza system zapobiegania kolizjom o wykrywanie rowerzystów w ciągu dnia, a pieszych w nocy. Zwiększa także skuteczność systemu utrzymania pasa ruchu dzięki skorelowaniu wykrywania linii na jezdni z działaniem aktywnego tempomatu. Nowy Crown jest też wyposażony w funkcję automatycznego hamowania podczas manewrowania na parkingu.
Nowe technologie
Łączność samochodu z siecią udostępnia kierowcy takie rozwiązania jak HELPNET – system automatycznie informujący o wypadku służby ratunkowe, oraz e-Care, dzięki któremu na podstawie danych z samochodu dealer informuje klienta, kiedy jest najlepszy moment na czynności serwisowe. Toyota's Operator Service zapewnia zautomatyzowany kontakt z operatorem za pośrednictwem systemu multimedialnego samochodu. Operator pomaga w korzystaniu z nawigacji i wspiera kierowcę w sytuacji nagłej awarii.
Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem zwiększającym bezpieczeństwo jest system ITS Connect, w ramach którego wyposażone w niego samochody oraz urządzenia infrastruktury drogowej (np. sygnalizatory świetlne) wymieniają się informacjami, aby zapobiegać kolizjom. Niesamowicie ciekawy wydaje się też system Passable Route Map, który wskazuje drogi ewakuacji podczas katastrof naturalnych.
i
Testowany na Nürburgringu
Nowa Toyota Crown została zbudowana w architekturze TNGA. Jej właściwości jezdne były testowane i dopracowywane na słynnym niemieckim torze Nürburgring, uznawanym za najtrudniejszy tor na świecie. Dzięki platformie TNGA samochód ma niżej położony środek ciężkości oraz optymalne rozłożenie masy między przodem i tyłem. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu zwiększa pewność prowadzenia.
Hybryda czy turbo?
Gama napędów obejmuje trzy pozycje do wyboru – dwa napędy hybrydowe i turbodoładowany silnik benzynowy. Napęd Dynamic Force Engine Hybrid System z 2,5-litrowym silnikiem został opracowany w architekturze TNGA. Generuje 226 KM mocy i współpracuje z niklowo-wodorkową baterią trakcyjną.
Napęd Multi-stage Hybrid System z 3,5-litrowym silnikiem V6 generuje 359 KM mocy, a silnik elektryczny o mocy 180 KM czerpie energię z baterii litowo-jonowej.
Do wyboru jest także 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 8AR-FTS o mocy 245 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny w bardzo szerokim zakresie 1650-4400 obr./min.
Produkowany w fabryce supersamochodów
Nowy model jest produkowany w fabryce Motomachi, w której był budowany m.in. supersamochód Lexus LFA, a obecnie powstają Lexus LC i Toyota Mirai. Toyota planuje dostarczać japońskim klientom 4500 egzemplarzy Crown miesięcznie.