Nowa Honda CR-V dla Europy: hybryda i siedem miejsc

2018-03-01 9:42

Zupełnie nowy design, po raz pierwszy wersja 7-miejscowa dostępna w ofercie, a pod skórą napęd hybrydowy. Honda CR-V się zmienia i dostosowuje do rynkowych wymagań. Wersja dla Europy jest już gotowa, a jej sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Na targach w Genewie zadebiutuje europejska wersja produkcyjna nowej odsłony najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie. Honda podniosła poprzeczkę pod względem jakości wykonania oraz wielkości przestrzeni pasażerskiej. CR-V ma większe wymiary zewnętrzne niż poprzednik, dłuższy rozstaw osi i szersze podwozie. Szerszy i głębszy bagażnik zagwarantuje nie tylko więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów, ale także w wersji z silnikiem benzynowym pojawi się możliwość wybrania trzeciego rzędu siedzeń. Duże i szerokie tylne drzwi mają być gwarancją najlepszego w klasie dostępu do trzeciego przedziału. Honda obiecuje przewożonym na ostatnich miejscach osobom dużo miejsca na nogi i komfortowe nachylenie foteli pod kątem 101 stopni.

Nowy CR-V to znaczne bogatsze wyposażenie. Wysokość elektrycznie otwieranej tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu. Trzystopniowy pojemny schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Oparcie kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem, co przyspiesza i ułatwia ładowanie większego bagażu.

Przeczytaj również: TEST nowa Honda Civic 1.5 Turbo Sport Plus: gracz na skalę globalną

Honda po raz pierwszy w Europie zaoferuje SUV-a z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. System ten zapewnia optymalną wydajność i bardzo dobre właściwości jezdne w każdych warunkach. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

Poza hybrydą CR-V będzie występował także z 1.5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC TURBO. Jednostka ta zostanie połączona z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT. Zarówno w hybrydzie, jak i benzynie, standardowo napęd trafi na przednią oś. Dla obu układów przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła Real Time AWD. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.

Pierwsze dostawy Hondy CR-V z silnikiem 1.5 spodziewane są na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki