Nowa Mazda CX-60

i

Autor: Mazda Nowa Mazda CX-60

Nowa Mazda CX-60. Japończycy znowu zachwycają jazdą pod prąd

2022-03-09 12:25

Producent z Hiroszimy zabrał się za powiększanie rodziny SUV-ów. Do europejskiej oferty dołączyła właśnie Mazda CX-60, obecnie największy model dostępny na Starym Kontynencie. Pod maską japońskiego giganta znajdą się silniki benzynowe, wysokoprężne, a także hybryda plug-in. Znamy już polskie ceny!

Japończycy wiedzą, że w SUV-ach siła! Do europejskiej oferty dołącza nowa Mazda CX-60, czyli aktualnie największy model oferowany na Starym Kontynencie. Nowy gigant z Hiroszimy mierzy 4745 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości. Rozstaw osi z kolei ma 2870 mm, co czyni nowego członka rodziny dłuższym (+200 mm), szerszym (+50 mm) i wyższym (10 mm) względem już sporej CX-5 czy chociażby Toyoty RAV4. Większe od pozostałych modeli są także silniki, które znajdą się pod maską japońskiego kolosa. W ofercie znajda się dwa 6-cylindrowe silniki - benzynowy o pojemności 3-litrów oraz wysokoprężny o pojemności 3,3-litra. Obydwa będą współpracować z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy.

Na początek hybryda

W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi jednak hybryda typu plug-in, której podstawą jest 2,5-litrowy silnik benzynowy i jeden motor elektryczny (136 KM). Łączna moc tego układu będzie wynosić 327 KM i 500 Nm, co z 8-biegową przekładnią pozwoli na osiągnięcie pierwszej "setki" w 5,8 sekundy. W kwestii zasięgu nie będzie źle, ale obędzie się bez rewelacji. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,8 kWh ma wystarczyć na 60 km w trybie bezemisyjnym. Diesel dołączy do oferty pod koniec 2022 roku, zaś benzyna dopiero w 2023.

Samochód będzie rzecz jasna występował z napędem na cztery koła (i-Activ AWD), jednak w odróżnieniu od poprzedniej generacji tego rozwiązania, więcej momentu obrotowego będzie kierował na tylne koła. Wszystko po to, by kierowca poza komfortem czerpał także frajdę z jazdy. Mówi się, że przy projektowaniu tego napędu, inżynierowie sięgali do rozwiązań z Mazdy MX-5 - będzie ciekawie!

Nowa Mazda CX-60

i

Autor: Mazda Nowa Mazda CX-60

Luksusowo, jak zawsze

Kokpit nowej Mazdy CX-60, podobnie jak innych modeli producenta, będzie wykonany z materiałów najwyższej jakości. Jeśli Mazda 3 może zawstydzić kompakty klasy premium, nowy gracz z Hiroszimy też nie powinna mieć z tym problemów. Ponadto na pokładzie znajdzie się duży ekran systemu multimedialnego i w pełni cyfrowe wskaźniki zegarów. Wszystko wskazuje jednak na to, że za obsługę info-rozrywki wciąż będzie odpowiedzialne fizyczne pokrętło. Czy to źle? Niekoniecznie. Zważając też na wymiary nowego modelu, pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca - czy to na nogi, nad głowami czy na barki.

Mazda CX60 - ceny w Polsce

Ceny bazowej odmiany plug-in w wersji Prime-Line startują od 229 900 zł. Drugi w kolejce jest wariant Exclusive-Line za 239 900 zł, a za nim Homura (250 900 zł) i topowa Takumi (258 900 zl). Ceny benzynowych i wysokoprężnych wersji nie są jeszcze znane.

Wersja Prime-Line Exclusive-Line Homura Takumi
Mazda CX-60 2.5 Plug-in Hybrid (327 KM) 229 900 zł 239 900 zł 250 900 zł 258 900 zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki