Nowe Audi A3 Sportback i A3 Limousine już na polskich drogach. WIDEO i ZDJĘCIA

2020-07-27 19:13 Rafał Mądry

Czwarta generacja Audi A3 wjechała na polskie drogi. Niemiecka nowość występująca w dwóch wersjach nadwozia - A3 Sportback oraz A3 Limousine, zaparkowała w salonach sprzedaży oraz można już spotkać jeżdżące auta po ulicach. Zainteresowanie potencjalnych nabywców tym samochodem jest spore, a pierwsze egzemplarze poruszające po drogach wzbudzają duże zaciekawienie. Doświadczyliśmy tego na ulicach Warszawy poruszając się autami testowymi.

Audi A3 czwartej generacji do oferty polskich dealerów zostało wprowadzone w marcu 2020 r., ale pierwsze fizyczne egzemplarze samochodów pojawiły się dopiero niedawno. Zarówno Audi A3 Sportback, jak i Audi A3 Limousine to całkowite nowości w klasie samochodów kompaktowych klasy premium. Bestsellerowy produkt czterech pierścieni występuje już tylko jako 5-drzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan. Niemiecki producent całkowicie zrezygnował z 3-drzwiowej odmiany.

Przeczytaj również: Start produkcji Audi A3 Sportback czwartej generacji. Auto będzie powstawać wyłącznie w Ingolstadt

Choć hatchback oraz sedan swoimi kształtami nawiązują do poprzedników, to od strony stylistycznej zaszła wyraźna ewolucja, a pod względem technicznym kompaktowe propozycje oparte na platformie MQB EVO, zaliczyły ogromny skok. Nowe A3 to przede wszystkim świeży design, nowoczesne technologie, wydajne napędy i zaawansowane zawieszenie. O szczegółach więcej pisaliśmy tutaj - KLIKNIJ i SPRAWDŹ.

Audi A3 Sportback na ulicach Warszawy - WIDEO

Audi A3 Limousine na ulicach Warszawy - WIDEO

Aktualnie nowe Audi A3 napędza jeden silnik TFSI lub jeden TDI. Podstawową jednostką jest 35 TFSI czyli motor 1.5 litra o mocy 150 KM. Silnik ten jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S tronic z podwójnym sprzęgłem. Instalacja elektryczna 48V przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa sprawia, że pojazd jest „miękką hybrydą”. Magazynowana w dodatkowej baterii energia elektryczna odzyskiwana podczas hamowania, wspiera motor spalinowy w momencie ruszania i przyspieszania z niskich obrotów.

Tyle kosztuje: Audi A3 rocznik 2020 - poznaj polski CENNIK

Motor wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM (oznaczenie 35 TDI) łączony jest wyłącznie z przekładnią automatyczną S tronic. Z upływem czasu gamę napędową uzupełni podstawowy motor 1.0 TSI, mocniejsza benzynowa wersja 45 TFSI - z silnikiem o pojemności 2.0 litra i mocy 230 KM, a także sportowa odmiana S3 legitymująca się mocą ponad 300 koni mechanicznych.

Najnowsze