Nowe Audi A6 Limousine - debiut generacji C8

2018-02-28 11:56

Nowe Audi A6 to już ósma generacja cieszącej się dużym zainteresowaniem limuzyny. Auto o eleganckim i jednocześnie sportowym charakterze, wnosi do segmentu wiele innowacji. W wyposażeniu pojawia się pełna digitalizacja, rozszerzone funkcje komunikacji, wysoki poziom komfortu, szeroka gama systemów wsparcia kierowcy czy dynamiczny układ czterech skrętnych kół. Wszystkie jednostki napędowe zostały wyposażono w system mild-hybrid, poprawiający wydajność.

Nowe wcielenie Audi A6 zostało oficjalnie przedstawione. Naszpikowana technologicznymi innowacjami limuzyna, pod względem stylistycznym jest wciąż podobna do poprzednika. Kreska została jednak widocznie zaostrzona, a ewidentnie innymi elementami dodającymi sylwetce charakteru są ciekawie zaprojektowane lampy przednie i tylne. Pod skórą to jednak zupełnie inne auto. Szkielet karoserii zbudowany jest z kompozycji stali i aluminium. Kolumny przedniego zawieszenia oraz drzwi, maska, pokrywa bagażnika i błotniki wykonane są z aluminium. Świetne wyciszenie i duża sztywność karoserii są gwarancją wysokiego komfortu jazdy oraz sportowego prowadzenia.

Zobacz: TEST nowego Audi A8 D5: cyfrowa limuzyna

Wnętrze nowego Audi A6 jest jeszcze bardziej przestronne niż u poprzednika. Dzięki zwiększonym wymiarom zewnętrznym, znacznie urosła przestrzeń na nogi w przedziale pasażerskim, a także obszar dla głowy i ramion, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Bagażnik o pojemności 530 litrów jest na tyle szerszy, że uda się w nim umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Na nowo zaprojektowane zostały fotele aby pokonywanie długich tras przebiegało w jeszcze wyższym komforcie. Nowością jest system poprawiający jakość powietrza we wnętrzu. A6 otrzymało aromatyzowanie dwoma delikatnymi zapachami, jonizator oraz wydajny filtr powietrza.

Projekt designu otoczenia i smukłej deski złączonej z konsolą, został przejęty z modeli A8 oraz A7. Co więcej, szeroka gama kolorów i oferowanych materiałów, pozwoli stworzyć kokpit o całkowicie odmiennych charakterach: od eleganckiego do sportowego, od technicznego do futurystycznego.

Mocne silniki

Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować w A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Motor benzynowy 3.0 TFSI (V6 turbo) generuje 340 KM i 500 Nm i rozpędza limuzynę do 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI o mocy 286 KM i 620 Nm. Słabsza odmiana diesla dostarcza 231 KM i 500 Nm. Podstawowym motorem będzie czterocylindrowy diesel o mocy 204 KM i 400 Nm.

Sprawdź: TEST Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 190 KM

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła.

W połączeniu ze skrzynią tiptronic, opcjonalnie dostępny będzie sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozkładający moment między tylnymi kołami, co jeszcze bardziej poprawia zwrotność Audi A6. Podobnie jak dynamiczny układ czterech kół skrętnych, system kontroli siły tłumienia i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, sportowy mechanizm różnicowy jest powiązany z systemem elektronicznej platformy podwozia (EFP).

Miękka hybryda

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażono w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek 4-cylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może "żeglować" przy wyłączonym silniku.

Polecamy: TEST Audi S8 plus: niemiecka duma

Funkcja start-stop jest aktywna przy prędkości auta od 7 do 22 km/h. Ponowne włączenie silnika podczas postoju odbywa się prospektywnie, gdy tylko ruszy pojazd znajdujący się przed naszym Audi. Podczas hamowania samochodu z silnikiem V6, moc rekuperacji RSG wynosi do 12 kW. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Komfort przede wszystkim

Audi obiecuje zwrotność w mieście, zwinność na drogach poza terenem zabudowanym i wysoki komfort na autostradach. Takie odczucia w dużej mierze będą zasługą dynamicznego układu czterech kół skrętnych. Ponadto konfigurator pozwoli klientom na cztery możliwości zestrojenia zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Cyfrowy kokpit

Do Audi A6 zaimplementowano zestaw wyświetlaczy znany już z nowego A8. Górny ekran o przekątnej 10,1 cala zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, służy do obsługi klimatyzacji i funkcji uprzyjemniających podróż oraz do wprowadzania tekstu. Dodatkowo przed oczy kierowcy może trafić cyfrowa tablica informacyjna (Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala), a ponad nią wyświetlacz head-up, rzucający najważniejsze dane na przednią szybę.

TEST: Audi RS6 performance 4.0 V8 TFSI quattro

System obsługi dotykowej MMI touch response daje ogromne możliwości inteligentnej personalizacji i orientacji auta na kierowcę. Możliwość wydawania poleceń głosowych naturalnym językiem (od opcji z nawigacją MMI Navigation w górę), czyni z nowego Audi A6 inteligentnego rozmówcę i towarzysza podróży: system przetwarza pytania i polecenia dwutorowo – korzystając z zapisanych na pokładzie danych, a w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, wykorzystując szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury.

Inteligentna jazda

W nowym A6 znaleźć można nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz absolutną nowość: skaner laserowy. Wśród najbardziej zaawansowanych systemów podnoszących bezpieczeństwo pojawia się m.in.: funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI czy elementy składowe pakietu systemów wspomagających tradycyjne parkowanie. Liczyć można na pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, który obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, czy pakiet systemów wspomagających w ruchu pozamiejskim, z adaptacyjnym tempomatem adaptive cruise control, ingerującym w pracę układu kierowniczego, wspierając utrzymanie pojazdu na obranym torze.

Nowe Audi A6 produkowane będzie w zakładach w Neckarsulm. Auto zostanie wprowadzone na rynek w czerwcu 2018 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki