Nowe Audi S3 Sportback i Limuzyna oficjalnie! Niemcy budują napięcie przed debiutem mocarnego RS 3 - GALERIA

2020-08-11 14:36 Jan Guss-Gasiński

To uczucie, kiedy myślałeś, że upały w końcu ustaną, a tu nagle Audi podgrzewa atmosferę nowymi sportowymi modelami. Debiutuje Audi S3 Sportback i Limuzyna! Względem cywilnych odmian wersje z literą "S" wizualnie nie odbiegają daleko designem. Oczywiście nie mogło tu zabraknąć sportowych zderzaków, czterech końcówek układu wydechowego oraz weterana do spraw hot hatchy w Grupie Volkswagena — benzynowego silnika TFSI o pojemności 2-litrów.

Do rodziny "budżetowych" sportowców Audi dołączyło nowe S3 w odmianie Sportback (Hatchback) oraz Limuzyna (Sedan), które mają konkurować z takimi modelami jak Mercedes-AMG A 35 4MATIC [SPRAWDŹ NASZ TEST] czy BMW M135i xDrive. Podobnie jak niemiecka konkurencja, usportowiony kompakty z Ingolstadt będą napędzane przez turbodoładowane, benzynowe silniki o pojemności 2-litrów.

Sprawdź: Kompaktowy hit Audi kiedyś i dziś. PORÓWNANIE Audi A3 Sportback 8Y 35 TFSI & Audi A3 8L 1.8 Turbo - OPINIA

W Audi S3 nowej generacji za napęd wszystkich czterech kół (quattro) niezmiennie odpowiada jednostka TFSI, którą znamy już od pokoleń. Czwarta generacja małego sportowca dysonuje mocą 310 KM i 400 Nm maks. momentu obrotowego. W połączeniu z 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG sprint od 0 do 100 km/h zajmie 4,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie wyniesie 250 km/h.

Domyślnie nowe modele z literą "S" posiadają wielowahaczowe zawieszenie, progresywny układ kierowniczy oraz krótsze o 15 mm sprężyny. Za dopłatą klienci będą mogli doposażyć swoje egzemplarze w aktywne zawieszenie, co znacząco wpłynie na komfort i dynamiczną jazdę. Kiedy już się rozpędzimy do wysokich prędkości, za wyhamowanie do zera pomogą nam cztery duże wentylowane tarcze.

Zobacz: Audi A3 Sportback w różnych wersjach na nowych zdjęciach - GALERIA

Z elementów, które wyróżniają sportowca od cywilnych wariantów, jest m.in. dominujący na pasie przednim grill Singleframe z dużymi wlotami powietrza, otulony ostrym zderzakiem. Z tyłu klasycznie dla modeli "S" znalazły się cztery końcówki układu wydechowego i przyciemnione lampy. Pojawiły się także nowe listwy progowe, czarne emblematy i 18-calowe felgi w standardzie (opcjonalnie 19-calowe).

(2021) Audi S3
Autor: Audi (2021) Audi S3

Kabina skoncentrowana na kierowcy

Jak to w nowych modelach Audi, cała deska rozdzielcza jest skupiona na kierowcy. Sportowe warianty S3 będzie można wyposażyć w sportową, spłaszczoną u dołu kierownicę i sportowe, skórzane fotele z regulowaną długością siedziska. Elementy dekoracyjne będzie można pokryć klasycznym aluminium lub nieco droższym karbonem.

Przeczytaj także: Nowe Audi RS 3 Sportback rozrabia na torze! Sportowy kompakt z Ingolstadt trzyma się asfaltu jak przyklejony

Na wyposażeniu nowych Audi nie brakuje też ambientowego oświetlenia, systemu nagłośnienia Bang&Olufsen, cyfrowych zegarów i rozbudowanego systemu multimedialnego z funkcją bezprzewodowej łączności Bluetooth, Apple CarPlay czy Android Auto.

(2021) Audi S3
Autor: Audi (2021) Audi S3

Bezpiecznie do celu

Choć mowa o sportowych modelach, bezpieczeństwo zawsze jest na pierwszym miejscu. W tym celu nowe Audi S3 będzie wyposażone w licznych asystentów i systemy bezpieczeństwa biernego jak m.in.: asystent utrzymania pasa ruchu, system awaryjnego hamowania, system wykrywania pieszych i rowerzystów, asystent martwego pola, asystent ruchu poprzecznego czy opcjonalnie też asystent parkowania.

Na ulicach w październiku

Przedsprzedaż nowego Audi S3 ruszy w Europie jeszcze w sierpniu, a pierwsze samochody dojadą do salonów dealerów wczesnym październikiem. Niestety na tę chwilę polski importer nie pochwalił się jeszcze cennikiem.

Najnowsze