Nowe Audi TT debiutuje: ewolucja bez stylistycznej rewolucji - GALERIA

2014-03-04 10:43

Audi oficjalnie przedstawia nową generację modelu TT. Ten bardzo ważny dla marki samochód sportowy pod względem wyglądu sylwetki bezpośrednio odnosi się do swoich poprzedników, ale jego design został znacznie bardziej podkreślony ostrymi liniami.

Osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzednim modelu. Od górnych narożników grilla, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V. Logotyp czterech pierścieni powędrował na maskę, podobnie jak w supersportowym Audi R8. Standardowe reflektory ksenonowe o nowym kształcie, opcjonalnie mogą być diodowe lub wykonane w technologii Matrix LED. Profil to typowy kształt należący do klasyki TT pierwszej generacji. Przy prędkości 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza, i dociskający samochód do jezdni. Z dyfuzora zderzaka wyprowadzono dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych.

Zobacz: Audi TT Offroad Concept: na sportowo i w teren - WIDEO

W odmianie Audi TTS pojawiają się cztery owalne końcówki wydechów. Model z literką S w logo otrzymał 18-calowe koła i zawieszenie o 10 mm niższe. Konstrukcję TT oparto o nowoczesną, lekką platformę modularną MQB, a także o innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie. Jest też oryginalna koncepcja Audi virtual cockpit, co oznacza łatwą obsługę przyrządów sterujących w kabinie i zestaw nowoczesnych wskaźników. Coupe mierzy 4180 mm długości, 1832 mm szerokości, 1353 mm wysokości, a rozstaw osi ma teraz 2505 mm (+37 mm w porównaniu z poprzednią wersją). Masa własna w podstawowym wydaniu to 1230 kg, co daje o 50 kg mniej niż w poprzedniku.

Nowe modele TT i TTS oferowane będą z trzema 4-cylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Motory to: 2.0 TFSI 230 KM i 370 Nm, 2.0 TFSI 310 KM i 380 Nm oraz 2.0 TDI 184 KM i 380 Nm.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki