Powtórzy sukces poprzednika?

Nowe BMW M2 już jest. Ma napęd na tył i manualną skrzynię!

2022-10-12 12:26

Nowe BMW M2 już jest. Najchętniej wybierany model z rodziny M Power już oficjalnie ujrzał światło dzienne. Podobnie jak ostatnie nowości z Bawarii budzi swoim wyglądem sporo kontrowersji, ale od strony technicznej to spełnienie marzeń każdego fana marki. Nowe BMW M2 wciąż ma napęd na tył, 6-cylindrowy motor i opcjonalnie także manualną skrzynię.

Debiutuje nowe BMW M2

Przez ostatnie 7 lat najchętniej kupowaną "emką" było BMW M2 - trzydrzwiowe, lekkie i mocne coupe, które daje niesamowitą frajdę z jazdy. Zdaniem wielu klientów i dziennikarzy, to jedno z najlepszych aut, jakie stworzyli niemieccy inżynierowie. Zaprezentowane w 2015 roku M2 odniosło wielki sukces, bowiem przez te wszystkie lata sprzedało się na całym świecie w liczbie niemal 60 tys. egzemplarzy. Teraz pałeczkę przejmuje druga generacja - mocniejsza, skuteczniejsza i bardziej cyfrowa. Czy odniesie tak wielki sukces, jak jej poprzednik? Spójrzmy na liczby!

Nowe BMW M2 czerpie pełnymi garściami z większego M4

W najnowszym BMW M2 rozstaw osi jest krótszy o zaledwie 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelu BMW M4. Pod maską pracuje ta sama jednostka, czyli 3-litrowa, rzędowa "szóstka" (M TwinPower Turbo) o mocy 460 KM i 550 Nm - to aż o 90 KM więcej, niż podstawowy motor, który napędzał poprzednika. Za przenoszenie napędu na tylne koła odpowiada domyślnie szybki, 8-biegowy automat (M Steptronic), natomiast opcjonalnie klienci będą mogli zamówić auto z klasycznym, 6-biegowym manualem. 

Radość z jazdy gwarantowana

Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s., a w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna). Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver.

Kompaktowe wymiary, krótki rozstaw osi, niemal idealnie wyważony rozkład masy na osie 50:50 i zaawansowany układ jezdny nowego BMW M2 gwarantują radość z jazdy. Dodatkowo auto już w standardzie posiada aktywny mechanizm różnicowy M na tylnej osi z adaptacyjną blokadą do 100 procent.

Przygotowana na cyfrowe czasy

Z debiutem nowego M2 na dobre żegnamy piękne, analogowe wskaźniki. Teraz w kabinie dominują dwa ogromne, zakrzywione ekrany, schowane za wspólną taflą szkła. To rozwiązanie zadebiutowało na początku w elektrycznym modelu iX oraz i4, a następnie zostało przeniesione do nowego X7 czy serii 3 po liftingu.

Nowe BMW M2 wyjedzie na drogi w przyszłym roku

Światowy debiut rynkowy nowego BMW M2 rozpocznie się w kwietniu 2023 roku. Samochód będzie produkowany wraz z nowym BMW serii 2 Coupe w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. Ceny nowego BMW M2 startują w polskich salonach od 350 tys. złotych. Co z wersją Competition? Na ten moment producent nie zdradza szczegółów odnośnie powstania mocniejszego wariantu. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki