Nowe Corolle pokazane w Warszawie - ZOBACZ! Toyota Corolla Sedan Hybrid i Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

2018-11-21 17:30

Dynamicznie zaprojektowana, łącząca wygodę użytkowania z bezpieczeństwem oraz niskimi kosztami użytkowania. Zbudowana na nowej architekturze Toyota Corolla już bez diesla, za to ze zelektryfikowanymi jednostkami, tradycyjnymi benzynami, a do tego teraz w trzech odmianach nadwozia. W Warszawie mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska Corolli 2019. Co ten samochód teraz oferuje?

Toyota wraca do szerszego stosowania w Europie rozpoznawalnej nazwy Corolla, wypierającej z firmowej nomenklatury oznaczenie modelowe Auris. Auto w pierwszym kwartale 2019 roku wyjedzie na polskie drogi jako hatchback, pojemne kombi oraz elegancki sedan. Zupełnie nowa odsłona tego kompaktowego bestsellera to już 12. generacja pojazdu będącego najchętniej kupowanym samochodem na świecie i jednocześnie najpopularniejszym modelem w historii motoryzacji. Od swojego debiutu w 1966 roku Corolla osiągnęła łączną sprzedaż ponad 46 milionów egzemplarzy.

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

i

Autor: Rafał Mądry Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Link: Zobacz więcej w galerii

Alternatywa dla Avensisa

Podczas prezentacji gorącej japońskiej nowości w Warszawie dowiedzieliśmy się, że nowa Corolla ma jeszcze lepiej spełniać szeroki zakres wymagań stawianych przez klientów. Z tego powodu auto nieco urosło, o czym świadczy przede wszystkim rozstaw osi wynoszący 2700 mm, który jest równy temu, jaki ma ostatni Avensis. Corolla po części ma być alternatywą dla tego wycofanego przedstawiciela segmentu D. Jednym z atutów nowej, sztywniejszej platformy GA-C jest niższe mocowanie przednich foteli, przekładające się na bardziej sportową pozycję za kierownicą. Kabina jest odczuwalnie przestronniejsza w porównaniu ze schodzącą generacją Corolli oraz Aurisa, a odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm (w Avensisie 935 mm).

Bagażnik odmiany Touring Sports ma pojemność 598 litrów (według pomiaru VDA), a dla porównania wycofywany Avensis TS zmieści 609 l. Skoro o bagażniku mowa, to w nowej Corolli TS pojawił się ciekawy system dwustronnej płyty podłogowej - po jednej stronie jest elegancka, a drugiej zdecydowanie bardziej użytkowa i odporna na uszkodzenia. Uda się też podnieść poziom jej wysokości, aby po złożeniu oparć kanapy podłoga była równa. W ściankach bocznych zamontowano pasy LED-owego oświetlenia kufra, a pod podłogą nie zabrakło dużej wnęki na koło. Krawędź załadunkowa dostała żebrowany metalowy próg z ochronnymi plastikowymi wypustkami. Sedan natomiast zmieści w kufrze 471 litrów (Avensis 509 l), ale wciąż ma nieosłonięte boczkami ścianek zawiasy klapy wnikające do wnętrza.

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

i

Autor: Rafał Mądry Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Link: Zobacz więcej w galerii

Corolla w trzech smakach

Hatchback, kombi i sedan. Choć każde nadwozie ma wspólne komponenty i elementy identyfikujące markę, to nie trudno dostrzec odmienne osobowości. Wygląd zewnętrzny sedana to zupełnie inny pas przedni, z indywidualnym zderzakiem, grillem oraz lampami. Tylne fragmenty nadwozi od słupka B w każdej z odmian mają własny styl. Za bazę konstrukcji posłużyła platforma GA-C opracowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która ma zapewniać stabilność i pewność prowadzenia dzięki wysokiej sztywności nadwozia i nisko położonemu środkowi ciężkości.

W Corollach montowane będą reflektory LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, LED-owe wypełnienie świateł tylnych, czy różne wielkości ozdobnych obręczy kół do wyboru. W zależności od wersji, Corolla dostanie jeden z trzech rodzajów lamp głównych – trójdiodową lampę paraboliczną LED, lampę główną Bi-LED z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB oraz lampę główną LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła (AHS) znaną z modelu Prius Plug-in.

Przyjemne wnętrze

Corolla sedan ma takie samo przestronne i ergonomiczne wnętrze jak hatchback i kombi. Wyróżnia się ono zupełnie nowym projektem deski rozdzielczej, konsoli środkowej oraz otoczenia. Producent zastosował m.in. dużo miękkich materiałów, co czuć pod palcami, prawdziwe nici na przeszyciach łączących panele (nie tylko ich imitację), a także nastrojowe diodowe oświetlenie, jakiego w Corollach nie było. W wielu miejscach zamiast plastiku może pojawić się obicie ze skóry syntetycznej oraz detale z satynowego chromu.

Pojawiły się zaawansowane systemy, takie jak cyfrowe zegary z efektem 3D, wyświetlacz na przedniej szybie Head-Up Display (10-calowy i kolorowy), bezprzewodowa ładowarka do telefonu, wysokiej jakości nagłośnienie JBL GreenEdge Premium Sound System. Nowoczesne rozwiązania technologiczne przejawiają się także w systemie Toyota Touch Multimedia System. Łatwy w użyciu zestaw wyświetlacz dotykowy otrzymał nowy 8-calowy ekran dotykowym systemu multimedialnego.

Usługi Connected Services również będą oferowane w nowej Corolli. Aplikacja udostępnia klientom wiele różnych usług, w tym prowadzenie do celu Last Mile guidance, nawigację Send to Car oraz aplikacje Find my Car, Driving analytics i Maintenance Reminder. Wsparciem dla kierowcy w trudnej sytuacji będzie system eCall. Samochód automatycznie skontaktuje się z krajowym systemem ratunkowym, dostarczając najważniejszych informacji i umożliwiając pasażerom kontakt ze służbami ratunkowymi. Połączenia alarmowe odbywają się poprzez wbudowaną kartę SIM bez opłat za połączenie.

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

i

Autor: Rafał Mądry Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Link: Zobacz więcej w galerii

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Standardem wyposażenia będą systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji. Pakiet obejmie: rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB). Do pakietu dołączy także asystent pasa ruchu (LTA) kontrolujący tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.

Opcjonalnie w Corolli pojawi się system autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS). Wykorzystuje on tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikować miejsca parkingowe prostopadłe lub równoległe. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbędną sekwencję obrotów kierownicy, by wprowadzić auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odległości (ICS), by zapewnić bezpieczeństwo manewrowania.

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid

i

Autor: Rafał Mądry Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Link: Zobacz więcej w galerii

Benzyny lub hybrydy

To co trafi pod maski Corolli, nie jest wcale tak oczywiste, jak początkowo się wydaje. Nie każda wersje dostanio pod skórą to samo. Udoskonalony, klasyczny wolnossący silnik benzynowy 1.6 l o mocy 132 KM, łączony z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT, trafi tylko do Corolli Sedan. Drugi benzynowy motor o pojemności 1.2 l z turbodoładowaniem (4-cylindrowy) ma moc 116 KM, ale jest zarezerwowany dla hatchbacka oraz kombi.

Wyrazem rosnącego zaangażowania Toyoty w technologię hybrydową są dwa takie układy, jakie dostała nowa Corolla. Pierwszy to dobrze znany z Priusa zespół wykorzystujący o silnik 1.8 l (moc 122 KM i 142 Nm). Napęd ten został jednak udoskonalony i opiera się na cichej, intuicyjnej, szybko reagującej technologii EV bez ładowania i z niskimi kosztami użytkowania. Ta jednostka może być zamontowana w każdym z trzech nadwozi. Przyspieszenie Corolli do "setki" w przypadku tej hybrydy wynosi 10,9 s.

Drugi, nowy układ bazuje na 2-litrowym silniku o łącznej mocy 180 KM i 191 Nm, ale nie będzie dostępny w sedanie (dostanie go hatchback i kombi). 2-litrówka podobnie jak 1.8 l łączy wcześniej wymienione zalety, ale oferuje dodatkowo większą dynamikę i przyjemność z jazdy (przyspieszenie 0-100 km/h w 7,9 s). Większa moc i łatwiejsze sterowanie przełożeniami za pośrednictwem łopatek pod kierownicą ma pozwalać na bardziej energiczne prowadzenie. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h. Silnik elektryczny hybryd zasilany jest energią magazynowaną w bateriach niklowo-wodorkowych.

Przednie zawieszenie oparto o kolumny MacPhersona, zaś z tyłu już w standardzie postawiono na wielowahaczowe zawieszenie i nowe amortyzatory. Nadwozie dzięki nowej platformie oraz konstrukcji zawieszania stało się o aż 60% sztywniejsze.

Cena w Polsce

Ceny nowych Corolli nie są jeszcze znane. Polski importer dopiero przygotowuje ofertę. Wiadomo jedynie, że ze względu na bardzo dobre wyposażenie podstawowe, zawierające m.in. masę wspomnianych systemów wsparcia, ceny ukształtują się na wyższym poziomie po porównaniu ze schodzącą generacją. Zaprezentowane na zdjęciach Corolla Sedan Hybrid i Corolla Touring Sports Hybrid, które zostały pokazane przez Toyotę Polska dziennikarzom w Warszawie, były egzemplarzami przedprodukcyjnymi. Wersje produkcyjne pojawią się w Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku.

Toyota Corolla - poznaj wszystkie generacje i lata produkcji

Zadbaj o swój wzrok! Duży wybór okularów i soczewek znajdziesz na Vision Express promocje.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki