Nowe Porsche 911 GT3 R: lżejsze i jeszcze szybsze

2015-05-16 11:19

Firma Porsche na bazie seryjnego modelu 911 GT3 RS, zbudowała wyścigowy samochód klasy GT3 dla prywatnych zespołów startujących w wyścigach długodystansowych. Model 911 GT3 R o mocy 500 KM prowadzi się jak po szynach, jest jeszcze lżejszy od poprzedniej wersji i zużywa mniej paliwa przy większym zasięgu.

Porsche 911 GT3 R wyróżnia się charakterystycznym dachem z dwoma przetłoczeniami. Z modelu seryjnego przeniesiono wloty powietrza w przednich błotnikach, które zwiększają docisk przedniej osi. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm. Duży wlot powietrza w przednim zderzaku wycięto dla zamontowanej centralnie chłodnicy.

W celu lepszego rozkładu mas i bardziej przewidywalnej charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach, jego rozstaw osi wydłużono względem poprzedniej generacji GT3 R o 8,3 cm. Przy budowie wykorzystano lekkie elementy nadwozia i zawieszenia, co pozwoliło na znaczne obniżenie położenia środka ciężkości. Lekka architektura oparta jest o aluminiowo-stalową konstrukcję kompozytową. Dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa, zostały wyprodukowane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Wszystkie okna włącznie z przednią szybą wykonano z poliwęglanu.

Zobacz też: Uprawiał seks z samochodem! Podnieciło go Porsche

Sercem 911 GT3 R jest wolnossący 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, w dużej mierze identyczny z silnikiem montowanym w "cywilnym" 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów, i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność. Siła napędowa trafia do kół tylnej osi z ogumieniem o szerokości 310 mm za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche.

Dodatkowe modyfikacje przeprowadzono w układzie hamulcowym 911 GT3 R. Dzięki zwiększonej sztywności i bardziej precyzyjnemu sterowaniu ABS-em, auto jest jeszcze lepiej dostosowane do udziału w wyścigach długodystansowych. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm. Z tyłu pracują 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki