Nowe Volvo S60 już na polskich drogach. To sedan dobrze trzymający wartość

2019-05-14 19:50

Średniej wielkości sedana, jakim jest Volvo S60, można już spotkać na polskich drogach. Pierwsze egzemplarze wjechały do salonów i są gotowe do odbywania jazd testowych. Model ten jest pozycjonowany w segmencie, w którym królują głównie niemieccy konkurenci. Jakimi argumentami sprzedawcy próbują przekonać do tego auta?

Volvo S60 to pierwsze Volvo Made in USA. Auto jest nie tylko pierwszym produkowanym Volvo w Stanach Zjednoczonych, ale też pierwszym od lat samochodem szwedzkiej marki dostępnym wyłącznie z silnikami benzynowymi, w tym z napędami hybrydowymi. Silników wysokoprężnych nie będzie w ogóle, a Volvo głośno komunikuje, że zaprzestało rozwijania jednostek zasilanych olejem napędowym i stopniowo będzie odchodzić od tego typu motorów. Teraz liczy się hybrydyzacja i elektryfikacja.

Testowaliśmy też: Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD Excellence

Co dostajemy pod maską S60?

Zainteresowani mogą aktualnie wybierać w doładowanych jednostkach benzynowych o pojemności 2-litrów. Silnik T4 generuje moc 190 KM i pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,1 s. Silnik T5 wytwarza 250 KM i pozwala osiągnąć "setkę" w 6,5 s. Standardem wyposażenia jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna i napęd na koła przednie. W T5 opcjonalnie można wybrać napęd AWD, z którym S60 od 0 do 100 km przyspiesza w 6,4 s. Póki co polska oferta zawiera tylko te wersje napędowe w bogatych konfiguracjach wyposażenia R-Design i Inscription. Pod koniec 2019 roku ofertę zasili hybryda typu plug-in T6 Twin Engine AWD 310 KM, a topowym motorem będzie hybrydowe T8 Twin Engine AWD wytwarzające aż 400 KM.

Volvo S60 T5 R Design First Edition

i

Autor: Volvo Cars Poland Volvo S60 T5 R Design First Edition Link: Zobacz więcej w GALERII

Auto klasy premium

Volvo S60 aby dotrzymać kroku rynkowym rywalom, może pochwalić się luksusowo wykończonym wnętrzem, które jest bardzo przyjemne w odbiorze. Możliwości indywidualizacji są szerokie, a wyposażenie zawiera zaawansowane funkcje connectivity oraz najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. W końcu Volvo od zawsze słynie z wielkiego przywiązania do ochrony ludzkiego życia i zdrowia. Znaczna część funkcji podnoszących komfort jest oferowana jako wyposażenie standardowe. System Sensus sterujący funkcjami samochodu jest natomiast kompatybilny z wygodnymi w użyciu aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i 4G.

Premiera w Warszawie: Volvo S60 zaprezentowane w Polsce - WIDEO

Oparta na platformie SPA (scalable product architecture) nowa generacja Volvo S60, ma najbardziej usportowiony charakter pośród aut szwedzkiego producenta, łączący precyzję i radość z prowadzenia, z komfortem i wspomnianym bezpieczeństwem. Auto nie tylko jest spójne stylistycznie z bratnią odmianą kombi (sprawdź nasz test Volvo V60 - KLIKNIJ), ale i z większymi, starszymi już modelami. Sedan w porównaniu z poprzednikiem będącym na rynku blisko 10 lat, oferuje jednak powiększoną przestrzeń w kabinie oraz pojemniejszy i bardziej foremny bagażnik (teraz uda się nim zmieścić 422 litry ładunku). Więcej miejsca to zasługa zwiększonych rozmiarów - S60 mierzy 4761 mm długości, 2040 mm szerokości (z lusterkami) i 1431 mm wysokości. Rozstaw osi to dokładnie 2872 mm.

Volvo S60 T5 R Design First Edition

i

Autor: Volvo Cars Poland Volvo S60 T5 R Design First Edition Link: Zobacz więcej w GALERII

Segment sedanów średniej wielkości premium jest bardzo konkurencyjny. Z tego powodu Volvo S60, aby utrzeć nieco nosa takim rywalom, jak: Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes-Benz Klasy C, jest oferowane w cenach niższych od 40 do 55 tys. zł, jeśli weźmie się pod uwagę porównywalne wersje wyposażenia i silnikowe.

Niska utrata wartości

Poważnym argumentem biznesowym przemawiającym za Volvo jest wysoka wartość rezydualna. Niska utrata wartości przekłada się na lepsze warunki finansowania określonego modelu. Jak wyliczyli specjaliści Info-ekspert, po trzech latach to właśnie S60, a nie wyżej wymienieni rywale, straci najmniej na wartości, zachowując po trzech latach 54,8% swojej nominalnej wartości. Ta kalkulacja dotyczy wersji T4 190 KM Inscription z przebiegiem 90 000 km. Niemal identycznie wygląda wartość wersji R-Design z tym samym silnikiem. Tutaj eksperci spodziewają się zachowania wartości 54,5%. Z powyższych danych wynika, że bazowa wersja Volvo S60 po 3 latach, z przebiegiem 90 000 kilometrów zachowa wyższą wartość rezydualną niż jej bezpośredni rywale.

Test wersji kombi: Volvo V60 D4 8AT: spokojnie i przyjemnie

Cena bazowa S60 w wersji First Edition (R-Design lub Inscription), wynosi od 165 000 zł dla T4 190 KM z automatyczną skrzynią biegów (T5 FWD 250 KM od 178 650 zł, T5 AWD od 188 650 zł). Wyposażenie takiego auta zawiera w podstawie m.in.: 18 calowe koła, skórzaną tapicerkę, nawigację, nagłośnienie High Performance, czujniki parkowania, tempomat, dwustrefową klimatyzację, elektryczną regulację fotela kierowcy i elektrycznie składane lusterka, przygotowanie pod system Android Auto/Apple Car Play, Volvo On Call, bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, czy pakiet nie wymagający dopłaty pakiet stylistyczny R-Design.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki