Nowy 2015 Volkswagen Passat B8 oficjalnie pokazany! Mamy pierwsze ZDJĘCIA

2014-07-04 10:20

Oto jedna z najgorętszych premier tego roku - Volkswagen Passat B8, czyli ósma generacja niemieckiego bestselleru. Volkswagen w dniu 3 lipca zaprezentował oficjalnie swoją limuzynę klasy D. Prezentujemy pierwsze fotografie oraz informacje na temat sedana przygotowanego na rok modelowy 2015.

Przedstawiamy na gorąco najnowszą odsłonę Passata. Generacja B8 została zbudowana na modułowej platformie MQB i wyposażono ją w szereg innowacyjnych systemów. Rozstaw osi uległ wydłużeniu o 79 mm i urósł do 2791 mm, co zaprocentowało większą przestrzenią dla pasażerów i zwiększoną pojemnością bagażnika. Ponadto długość mierzy 4767 mm, wysokość 1456 mm, a szerokość 1832 mm. Dzięki użyciu nowoczesnej płyty podłogowej i szerokiemu zastosowaniu aluminium i wysoko wytrzymałej stali, masa własna znacznie spadła, bo Passat jest lżejszy od swojego poprzednika o 85 kilogramów, a inżynierom udało się ograniczyć emisję CO2 o 20 procent.

Sprawdź też: Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DSG - TEST elegata od SuperAuto24.pl

Sylwetka została zaprojektowana tak, by wyglądała spójnie z najnowszymi propozycjami niemieckiej marki. Jest bardziej opadająca linia dachu jak dotychczas, czy sporo zaostrzonych krawędzi na karoserii, podobnie jak w nowym Golfie. Widoczne są takie zabiegi stylistyczne jak LED-owe punkty w reflektorach, szeroki wlot powietrza do silnika, czy nowy kształt lusterek bocznych. Tylne lampy także są diodowe, a końcówki układu wydechowego zgrabnie wkomponowane w zderzak. W kabinie zastosowano jeszcze lepsze materiały wykończeniowe, cyfrowe wskaźniki, czy przede wszystkim nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy.

Przeczytaj: Volkswagen Golf Sportsvan pierwszy TEST: bardziej pakowny i rodzinny - ZDJĘCIA

Pod maską ulokowano silniki spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. Chodzi o szeroką gamę jednostek TSI oraz TDI. W planie jest także odmiana hybrydowa plug-in. Wersja ta to połączenie silnika benzynowego 1.4 TSI i elektrycznego o mocy 80 kW, o łącznej mocy systemowej 155 kW/ 211 KM. Podstawowym silnikiem nadal jest 1.4 TSI, ale jego moc wynosi teraz 125 KM, a w mocniejszym wydaniu 150 KM. Kolejne jednostki to 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI w wydaniu 220 KM i 280 KM. Gama wysokoprężna to: 1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 190 KM. Debiut zalicza bardzo mocny motor 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM i 500 Nm, który już w serii połączono z napędem 4MOTION i zautomatyzowaną skrzynią 7-biegową DSG. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.

Na rynku niemieckim nowy Passat w wersji Limousine został wyceniony na 25,8 tys. euro, a wersja kombi o nazwie Variant na 26,9 tys. euro. Na razie nie znamy jeszcze polskich cen, ale wiadomo, że oficjalnie zostaną podane już w sierpniu. Pojazd trafi do salonów w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Dostępny będzie także dla Passata sportowy pakiet R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki