Najnowsza odsłona modelu LS jest dłuższa i szersza od swojego poprzednika, a przy tym o 15 mm niższa. W nowej wersji limuzyny wolnossący V8 zastąpiono sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem, skonstruowanym od podstaw w oparciu o technologie rodem ze sportowych bolidów.
Zobacz też: TEST Lexus GS 450h Prestige: łącząc klasykę z postępem
Rozwija on moc 421 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm – parametry znacznie lepsze, niż pięciolitrowego V8 – zapewniając jednocześnie mniejsze zużycie paliwa. Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.
Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.
Pisaliśmy o: Lexus IS300h F SPORT: owca w wilczej skórze
Ceny nowego Lexusa LS zaczynają się od 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 tys. zł z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe mają stały napęd na cztery koła. Topowa odmiana Omotenashi – określenie to oznacza ideę japońskiej gościnności – zaczyna się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500.
Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi selektor trybu jazdy (eco, custom, sport s, sport s+), podgrzewanie i wentylację siedzeń, aktywny tempomat oraz czterostrefową automatyczną klimatyzację lub 24-drożny system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD.
Polecamy: Lexus LC z pakietem tuningowym TRD!
Przednie siedzenia mają możliwość nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji. Tylna kanapa ma opcję wyposażenia jej w funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek. Warto dodać, że z tyłu przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. Ponadto oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.
Nowy Lexus LS odznacza się podwyższonym poziomem bezpieczeństwa – zarówno biernego, wynikającego m.in. z zastosowania platformy GA-L, jak i czynnego, wspomaganego przez ulepszony Lexus Safety System+. Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa udostępnia m.in. inteligentną funkcję zapobiegania potrąceniu pieszych – po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeśli to konieczne, stara się go ominąć, nie opuszczając pasa ruchu.
Lexus LS - cennik
.
| Wersja | LS 500 | LS 500h |
| Elegance | 510 000 zł | 490 000 zł |
| Prestige | 590 000 zł | 570 000 zł |
| F Sport | 570 000 zł | 550 000 zł |
| Omotenashi | 670 000 zł | 650 000 zł |