Nowy Ford Puma debiutuje. To crossover z piwniczką w bagażniku. ZDJĘCIA, WIDEO

2019-06-26 11:27

Nowy Ford Puma wyjechał z cienia. Auto z małego coupe ewoluowało do kompaktowego crossovera, inspirowanego stylem pojazdów typu SUV. Ten model może pochwalić się największą w swojej klasie pojemnością bagażnika wynoszącą 456 litrów, w pełni cyfrowymi zegarami oraz masą systemów wsparcia na pokładzie.

Pojazdy klasy SUV stanowią obecnie ponad 1/5 samochodów marki Ford sprzedanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła w 2018 roku o ponad 19%. Nowy Ford Puma dołącza do rozrastającej się europejskiej gamy aut o podwyższonym prześwicie, którą tworzą takie modele, jak: Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz nowy Explorer Plug-In Hybrid.

Testowaliśmy: Ford Edge Vignale 2.0 EcoBlue Twin-Turbo 238 KM 8AT AWD: oaza spokoju

Puma za sprawą swojego oryginalnego wyglądu otwiera kolejny rozdział w historii stylistyki marki Ford. Auto ma wysoko umieszczone przednie reflektory, muskularne linie nadwozia, podwyższony prześwit i duże koła. Wnętrze ma wiele wspólnego z modelem Fiesta, a największą innowacją w wyposażeniu są w pełni cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala. W kabinie można liczyć na podniesioną pozycję za kierownicą, poprawiającą widok na drogę i zwiększającą pewność jazdy.

Konstruktorom udało się uzyskać największą w klasie, bezkompromisową pojemność bagażnika wynoszącą 456 litrów. Funkcjonalność przedziału bagażowego podnosi regulowana półka i 80-litrowy schowek MegaBox pod podłogą z korkiem odprowadzającym wodę z podłogi. System bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika ułatwia pakowanie rzeczy do środka. Po złożeniu tylnych foteli, praktyczny przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm. Schowek MegaBox umożliwia przewóz w pozycji pionowej przedmiotów o wysokości do 115 cm. Dzięki takiej możliwości kufer przykładowo łatwo pomieści dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.

Ford Puma

i

Autor: Ford Ford Puma

Miękka hybryda

Na początku tego roku Ford poinformował, że każdy model, poczynając od całkowicie nowego Focusa otrzyma swoją zelektryfikowaną wersję. Klienci Pumy będą jednymi z pierwszych, którzy skorzystają z miękkiej hybrydy, służącej redukcji zużycia paliwa i poprawieniu osiągów.

Technologia napędowa EcoBoost Hybrid wspomaga benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost przy pomocy zintegrowanego, napędzanego paskiem urządzenia BISG, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Standardowy alternator został zastąpiony generatorem BISG, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych 48V.

Przeczytaj też: Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 KM AT8 ST-Line: dla osób lubiących prowadzić

BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Ponadto klienci będą mogli wybrać benzynową jednostkę EcoBoost o mocy 125 KM oraz wysokoprężną EcoBlue, które standardowo wyposażane są w system Auto Start-Stop pozwalający na dalszą oszczędność paliwa oraz płynnie działającą sześciostopniową przekładnią manualną.

Troska o bezpieczeństwo

Wśród zaawansowanych systemów wspierających kierowcę pojawia się pakiet prostych w obsłudze technologii, który obejmuje adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop&Go, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze (LHI), opcję bezprzewodowego ładowania urządzeń przenośnych oraz zespół wspomnianych kolorowych zegarów cyfrowych. Aktywny asystent parkowania (APA) ułatwia znalezienie odpowiedniego miejsca i zaparkowanie bez użycia rąk. 

System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), ułatwia jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku. System automatycznych świateł drogowych (AHB) zapobiega oślepianiu innych użytkowników drogi poprzez inteligentne sterowanie reflektorami samochodu. Udoskonalona wersja systemu kontroli pasa ruchu (LKA) posiada teraz funkcję wykrywania skraju jezdni (RED), która potrafi rozpoznać kraniec drogi i miejsce jej łączenia z nawierzchnią nienadającą się do bezpiecznej jazdy. System potrafi również zapobiegać niekontrolowanemu zjazdowi z jezdni przykładając odpowiednie wartości momentu na kierownicy w celu dokonania korekty toru jazdy.

Ford Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Model będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki