Nowy Ford Ranger Raptor debiutuje z V6 w Europie! To nie koniec nowości

2022-02-22 8:30

Choć Ford Ranger cieszy się dużym zaufaniem służb i przedsiębiorców poszukujących typowego "woła roboczego", wielu klientów czekało również na nową odsłonę Forda Rangera Raptora. Szybsza, podniesiona, (dosłownie) gotowa do skoków odmiana pickupa ujrzała światło dzienne. Nikt nie powinien być rozczarowany.

Ford Performance nie śpi, bo trzyma kredens pracuje bez wytchnienia. Wygląda na to, że przez ostatnie miesiące, oczkiem w głowie naszej ulubionej dywizji Forda był nowy Ford Ranger Raptor. Pickup, który stanowi połączenie woła roboczego z najprawdziwszym samochodem rajdowym. Wyczynowe zawieszenie, mocny silnik pod maską, zaawansowane tryby jazdy i skuteczny napęd mają zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy, a każdy, kto jeździł dotychczasowym Rangerem Raptorem wie, że poprawić go, to nie lada sztuka.

Nowy Ranger Raptor ujrzał światło dzienne

Premiera nowego Forda Rangera Raptora rozwiała wszystkie wątpliwości i pozwoliła odpowiedzieć na ważne pytania. Jakie są najważniejsze nowości? Przede wszystkim - mocniejszy silnik. W zapowiedzi opublikowanej jakiś czas temu mogliśmy usłyszeć dźwięk sześciocylindrowej jednostki, a przypuszczenia (na szczęście) się potwierdziły. Nowy Ranger Raptor będzie miał pod maską benzynowe V6! To jedna z najważniejszych cech, która sprawiła, że samochód jest znacznie szybszy od poprzednika, napędzanego 213-konnym dieslem o pojemności dwóch litrów. Ford chwali się, że Ranger Raptor w nowej odsłonie, na torze szutrowym o długości 10 km jest aż o minutę szybszy od obecnego modelu, a osiągi na luźnej nawierzchni mają być "z ligi hot-hatchy".

Ford Ranger Raptor 2022

i

Autor: Ford Ford Ranger Raptor 2022

Podwozie na nowo

Lepsze osiągi to również zasługa 10-stopniowego automatu, który zyskał szereg poprawek i ulepszeń. Skrzynia biegów ma być jeszcze szybsza i mądrzej dobierać przełożenia. W osiąganiu zawrotnych prędkości z dala od asfaltu ma również pomóc opracowane na nowo zawieszenie. Skok amortyzatorów przygotowanych przez firmę FOX został istotnie zwiększony zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Nowy Ranger Raptor ma się prowadzić jeszcze lepiej i, podobnie jak poprzednik, jako jeden z niewielu (a może jako jedyny?) seryjnych samochodów pozwala na efektowne skoki. Napęd jest rzecz jasna przenoszony na obie osie, a Ford obiecuje, że w większości trybów jazdy preferowaną osią będzie oś tylna. Możemy również odłączyć przód całkowicie i w pełni polegać na osi tylnej.

Ford Ranger Raptor 2022

i

Autor: Ford Ford Ranger Raptor 2022

Wnętrze nie do poznania

Podobnie jak w "cywilnym" Rangerze, nowy Ranger Raptor ma zupełnie nowe wnętrze, w którym dominuje wielki, pionowo umieszczony ekran. Specjalna wersja ma się wyróżniać pomarańczowymi akcentami i przeszyciami, a także sportowymi fotelami. Mamy nadzieję, że podparcie boczne będzie trzymać ciało kierowcy na miejscu. Mówimy w końcu o samochodzie stworzonym do dynamicznej jazdy w offroadzie.

Co pozostało niezmienione? W przypadku Rangera Raptora, który z pewnością rzadziej będzie wybierany do ciężkiej pracy, parametry takie jak ładowność czy uciąg przyczepy, nie zostały zmienione względem poprzednika. Ford w pełni skupił się na właściwościach jezdnych i wyrazistym stylu quasi wyczynowego pickupa. 

Nowy Ranger Raptor - kiedy w sprzedaży?

Na pełne dane techniczne oraz ceny musimy jeszcze poczekać. Kiedy Ford Ranger Raptor 2022 wjedzie do salonów sprzedaży? Auto ma trafić do dealerów jeszcze w tym roku, a przedstawiciele marki na tę chwilę podają informację o "końcówce lata". Możemy więc spodziewać się, że pierwsze samochody zostaną wydane klientom w okolicach sierpnia lub września - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. Ciekawe jest natomiast, że Raptory zawitają do salonów jeszcze przez zwykłymi Rangerami.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki