Droga ekspresowa S7 pod Grójcem

i

Autor: GDDKiA Droga ekspresowa S7 pod Grójcem

Nowy fragment trasy S7 udostępniony kierowcom. Pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca już bez korków

2020-12-19 13:54

Przebudowa trasy ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem częściowo nabrała docelowego kształtu. Dobiega końca budowa odcinka liczącego 8 km pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Poziom zaawansowania budowy wynoszący 86,50 procent pozwolił na wprowadzenia czasowej organizacji ruchu i udostępnienie kierowcom docelowej jezdni realizowanej trasy S7. Pomiędzy Tarczynem a obwodnicą Grójca jazda odbywa się już bez korków.

Kierowcy jadący drogą krajową numer 7, w miejscowości Rembertów, gdzie zaczyna się początek obwodnicy Grójca, nareszcie mają do dyspozycji po 2 pasy ruchu w każdym kierunku. Z uwagi na toczące się jeszcze prace poza jezdniami głównymi, obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 80 km/h. Na odcinku pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca dobiega końca budowa drogi ekspresowej S7. Prowadzone są tam prace wykończeniowe. Trwa montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych. 

Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km, od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Przeczytaj też: Wałcz WOLNY od ruchu tranzytowego! Obwodnica oddana do użytku. To nowy fragment drogi ekspresowej S10

Docelowo realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Prace na dwóch pozostałych odcinkach

Od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, do węzła Lesznowola, zaawansowane prac wynosi 32 proc. Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji jak i budową obiektów mostowych. Na środkowym odcinku, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, przeprowadzana jest inwentaryzacja w terenie oraz przygotowywane są dokumenty do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. W dniu 2 października br. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD, która zajmowała się realizacją. Nowe postępowanie zostanie ogłoszone w najbliższych dniach.

Budowa trasy S7 Tarczyn - Grójec

i

Autor: GDDKiA Budowa trasy S7 Tarczyn - Grójec

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki