Nowy Hyundai Kona Electric. Co się zmieniło? Jakie wyposażenie i osiągi?

2020-11-11 11:57

Hyundai Motor dokonał szeregu modernizacji w swoim odnoszącym sukcesy, całkowicie elektrycznym modelu. Świetnie sprzedający się w Europie Hyundai Kona Electric został poważnie odmieniony od strony stylistycznej, poprawie uległo wnętrze, a wyposażenie stało się jeszcze lepsze.

Od premiery w 2018 roku popyt na Hyundaia Kona Electric w Europie przekroczył wszelkie oczekiwania. Było to możliwe za sprawą połączenia wydajnego napędu elektrycznego, dużego zasięgu i stylowego wyglądu SUV-a. W ciągu zaledwie dwóch lat na całym świecie sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy, z czego ponad 53 000 w samej Europie.

Przeczytaj również: Benzyna, hybryda, elektryk. To samo nadwozie, ale ogromne różnice w prowadzeniu! Energy Mix Arval 2020

W sierpniu 2020 roku na torze Lausitzring w Niemczech trzy seryjne egzemplarze ustanowiły nowy, wynoszący 1026 kilometrów rekord zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora. Natomiast w styczniu, Kona Electric trafiła do księgi rekordów Guinessa w kategorii „Największa wysokość osiągnięta w samochodzie elektrycznym”. Rekord ustanowiono po wjechaniu na wysokość 5731 metrów zdobywając przełęcz Sawula w Tybecie.

Nowy Hyundai Kona Electric

i

Autor: Hyundai Nowy Hyundai Kona Electric

Kona Electric przeszła serię odważnych zmian wyglądu zewnętrznego. Kona łączy czysty i smukły wygląd z odważnym nadwoziem. Nowy B-SUV Hyundaia prezentuje wyjątkową technologię elektryczną, będąc przy tym jeszcze bardziej rozpoznawalnym na drodze. Pozbawiony grilla nowy przód nadwozia cechuje czysty design. Nowe są też światła LED do jazdy dziennej oraz reflektory rozciągające się aż na błotniki. Nakładki nadwozia są lakierowane. Pionowe wloty powietrza przed nadkolami poprawiają aerodynamikę, znacznie zmniejszając turbulencje w tym obszarze. Przedni oraz tylny zderzak uzupełniono o eleganckie satynowe listwy ozdobne. Po tych zmianach nadwozie jest i 25 milimetrów dłuższe od poprzedniej wersji.

Wnętrze z nowymi technologiami

Po raz pierwszy nowa Kona Electric jest wyposażona w zestaw cyfrowy zegarów z wyświetlaczem o przekątnej 10,25-cala, natomiast topowy ekran multimediów o przekątnej 10,25-cala został przeniesiony z ostatniego modelu. System multimedialny zawiera liczne mnogie funkcje zapewniające wygodę użytkowania, w tym Bluelink, usługi Hyundai LIVE oraz Apple CarPlay i Android Auto. Klienci, którzy wybiorą system audio z 8-calowym ekranem, mogą bezprzewodowo korzystać z Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast dla pasażerów z tyłu przewidziano dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas podróży.

Zobacz: Hyundai Kona Hybrid 1.6 GDI 6DCT to oszczędne auto. Toyota C-HR Hybrid ma godnego rywala - TEST, OPINIA

Najnowsza aktualizacja systemu Bluelink pozwala sterować samochodem za pomocą smartfona lub głosu. Aplikacja wyświetla zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora, a także pozostały czas ładowania, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania baterią, aby wybrać czas ładowania, który najlepiej pasują do ich planu dnia oraz budżetu. Dzięki funkcji zdalnego ładowania kierowcy nowej Kony Electric mogą rozpocząć i zatrzymać ładowanie poprzez naciśnięcie jednego przycisku w aplikacji Bluelink. 

Nowy Hyundai Kona Electric

i

Autor: Hyundai Nowy Hyundai Kona Electric

Dwie wersje mocy do wyboru

Podobnie jak jej poprzedniczka, nowa Kona Electric oferuje dwa różne elektryczne zespoły napędowe o zerowej emisji, bez kompromisów w zakresie osiągów. Wersja z akumulatorem 64 kWh jest wyposażona w silnik elektryczny, który zapewnia maksymalną moc 204 KM (150 kW) i sprawia, że Kona Electric przyśpiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Podstawowa wersja jest wyposażona w akumulator 39,2 kWh i silnik o mocy 136 KM (100 kW), dzięki któremu przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Topowa wersja osiąga prędkość maksymalną 167 km/h, a wersja bazowa - 155 km/h. Obie wersje napędowe zapewniają 395 Nm dostępnego w każdym momencie momentu obrotowego.

Kliknij: Oto nowy Hyundai Tucson. Koreański SUV jeszcze nigdy nie był tak efektowny - GALERIA

Od premiery w 2018 roku Kona Electric zapewnia jeden z najlepszych zasięgów elektrycznych w swojej klasie. Wersja 64 kWh oferuje wiodący w swojej klasie zasięg 484 kilometrów (WLTP) na jednym ładowaniu, a zużycie energii wynosi 14,7 kWh/100km (WLTP). Tymczasem model 39,2 kWh oferuje zasięg do 305 kilometrów (WLTP), przy zużyciu energii równym 14,3 kWh/100km (WLTP).

Ładowanie polimerowego akumulatora litowo-jonowego od 10 do 80 procent przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje tylko 47 minut. Kona Electric jest dostępna z opcjonalną trójfazową ładowarką pokładową o mocy 10,5 kW. Mocniejsza ładowarka pozwala na znacznie krótsze czasy ładowania przy użyciu publicznych trójfazowych stacji ładowania prądu przemiennego lub za pomocą wallboxa. Kierowcy mają również możliwość ładowania samochodu ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego przy pomocy standardowego kabla.

 Rodzaj ładowania

Moc ładowania

Kona Electric 39,2 kWh

Kona Electric 64 kWh

Szybka ładowarka DC10-80%

50 kW

48 min.

64 min.

100 kW

47 min.

47 min.

Szybka ładowarka AC10-100%

7,2 kW

6 godz.

9 godz. 15 min.

10,5 kW

4 godz. 20 min.

6 godz. 50min.

Domowe gniazdko10-100%

2,6 kW

17 godz.

28 godz.

Jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa

Nowa Kona Electric jest wyposażona w kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, który zapewnia spokój ducha kierowcy i pasażerów. Hyundai SmartSense to nowoczesne systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Nowa Kona Electric jest teraz wyposażona w jeszcze więcej systemów i funkcji niż jej poprzedniczka.

Nowe systemy Hyundai SmartSense, które są dostępne w nowym Kona Electric, obejmują asystenta unikania kolizji z tyłu (RCCA) i asystenta unikania kolizji w martwym polu (BCA). Systemy teraz nie tylko wysyłają ostrzeżenia dla kierowców, ale także aktywują hamulce w razie potrzeby. RCCA stara się uniknąć kolizji podczas cofania. Za pomocą czujników wykrywa zbliżające się pojazdy z obu stron, a gdy zajdzie potrzeba aktywuje hamulce. Natomiast BCA aktywuje hamulce samochodu, aby zapobiec wypadkowi, gdy inny pojazd zostanie wykryty w martwym polu, a kierowca będzie próbował zmienić pas.

Kolejną nowością w tym modelu jest system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), który informuje kierowcę, jeśli ten nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd przed nim rusza. Inne nowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW) i monitorowanie tylnych siedzeń (RSA). SEW ostrzega pasażerów zamierzających opuścić pojazd, w momencie gdy to nie jest bezpieczne. RSA to funkcja, która rozpoznaje, czy tylne drzwi zostały otwarte przed podróżą. Po zakończeniu jazdy samochód ostrzega kierowcę, jeśli ktoś lub coś znajduje się na tylnym siedzeniu, w momencie gdy otwiera swoje drzwi. Ponadto nowa Kona Electric jest również dostępna z eCall, funkcją, która automatycznie powiadamia służby ratownicze o wyzwoleniu poduszek bezpieczeństwa lub naciśnięciu przycisku eCall.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki