Zadziorna Astra

Opel Astra GSe na pierwszych zdjęciach. Wiemy, co się zmieniło

2022-09-30 15:31

Opel pochwalił się pierwszymi zdjęciami Opla Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe. Samochody w nieco bardziej zadziornej stylizacji ujrzały światło dzienne, a producent poinformował, jaki jest zakres zmian. Niestety, nowe, usportowione Ople nie stały się mocniejsze.

Tak wygląda Opel Astra GSe

Zgodnie z zapowiedziami, Opel przywraca do życia submarkę GSe. Oznaczenie, które kiedyś oznaczało usportowione auta z wtryskiem paliwa, dziś oznacza usportowione, zelektryfikowane modele marki z Rüsselsheim. Na pierwszy ogień idzie Astra i Astra Sports Tourer. Poznaliśmy już wygląd samochodów i wiemy, co się zmieniło. Zła wiadomość? Moc samochodu nie wzrosła. Dobra wiadomość? Na liście zmian mamy nie tylko zmienione zderzaki i kontrastowe akcenty. Wariant GSe jest również owocem pracy inżynierów odpowiedzialnych za zawieszenie i układ kierowniczy.

Opel Astra GSe - zmiany w usportowionej wersji

Astra i Astra Sports Tourer GSe to hybryda plug-in, którą znamy już z oferty kompaktowego Opla. Oznacza to, że pod maską pracuje 225-konny układ napędowy, który generuje 360 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozostały niezmienne. W porównaniu do pozostałych wersji Astry, modele GSe mają być zwrotniejsze i precyzyjniejsze w prowadzeniu. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce zestrojono nieco inaczej - zdaniem Opla tak, by reagowały błyskawicznie i przewidywalnie na każde polecenie kierowcy. Jak to osiągnięto? Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, a za tłumienie drgań w wersji GSe służą amortyzatory KONI FSD. Zmienione są również ustawienia ESP, które ma teraz pozwalać na nieco więcej swobody podczas dynamicznego prowadzenia.

Astra GSe - zmiany wizualne

Oprócz wymienionych wyżej aspektów, Opel Astra GSe może się pochwalić nieco bardziej zadziornym wyglądem. Za odpowiednią prezencję odpowiadają 18-calowe felgi, inspirowane koncepcyjną elektryczną Mantą GSe, a także sportowy przedni zderzak wraz z przednim pasem i emblemat GSe na tylnej klapie. W środku sportowe ambicje podkreślono wyczynowymi przednimi fotelami z tapicerką z Alcantary - ich wzór jest zarezerwowany dla wersji GSe, ale podobnie jak siedzenia w innych wersjach, mogą się one pochwalić atestem AGR.

Ile kosztuje Opel Astra GSe?

Na razie nie znamy cen usportowionej odmiany Astry, ale niemal pewne jest, że będzie to topowa, a zarazem najdroższa wersja w cenniku kompakta. Obecnie, prym w tej kategorii wiedzie odmiana Ultimate, która w hybrydowym wydaniu kosztuje 196 500 zł (Astra Sports Tourer). Czy oznacza to, że wersja GSe przebije granicę 200 000 zł? Czas pokaże...

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Nasi Partnerzy polecają