Opel Insignia GSi po liftingu z napędem AWD. Kiedy sprzedaż w Polsce?

2020-02-19 10:57

Opel już w marcu rozpocznie przyjmowanie zamówień na Opla Insignię GSi po liftingu. Flagowa wersja Insignii o usportowionym charakterze będzie dostępna jako limuzyna lub kombi.

Opel Insignia GSi po liftingu to przede wszystkim nowy grill oraz adaptacyjne reflektory IntelliLux LED Pixel, które posiadają 168 niezależnych diod, zamiast 32. Ponadto pas przedni zdobi przemodelowany zderzak z większymi wlotami powietrza. Nie brakuje również charakterystycznych dla wariantu GSi chromowanych elementów ozdobnych. Kosmetyka zmian nie ominęła także tylnej części pojazdu.

Przeczytaj też: Opel Insignia po delikatnym liftingu. Nowości umilą jazdę w nocy

Flagowiec niemieckiej marki jest napędzany przez turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra i mocy 230 KM. Motor jest łączony z nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napędem na wszystkie koła Twinster. Ten zaawansowany system w module napędu tylnego zawiera układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. System ten zapewniać optymalną przyczepność i przyjemność z jazdy w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie. Mechanika pojazdu zawiera elektrohydrauliczne wspomaganie hamulców i mechatroniczne zawieszenie FlexRide.

2020 Opel Insignia GSi AWD

i

Autor: Opel 2020 Opel Insignia GSi AWD Link: Zobacz więcej w GALERII

W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Zmienny jest również charakter pracy pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, „Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi). Kierujący może w tym modelu również całkowicie zrezygnować ze wsparcia ESP. Automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy.

Testowaliśmy: Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTi 210 KM AT8 4x4: nie traktujcie jej jak OPC!

Opel Insignia GSi została wyposażona w nowy elektrohydrauliczny układ wspomagania hamulców — technologię, która w przyszłości będzie niezbędna do zautomatyzowanej jazdy. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Ciśnienie w układzie rośnie szybciej, a charakterystyka pedału jest spójna w każdych warunkach. Dzięki automatycznemu zwiększaniu ciśnienia układ hamulcowy pracuje prawie bezgłośnie, zwłaszcza podczas jazdy z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control) i w ruchu ulicznym wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania.

Polski importer informuje, że przyjmowanie zamówień na odmłodzonego Opla Insignię GSi rozpocznie się w marcu. Cennik auta nie jest jeszcze znany.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki