Ostatni spalinowy Golf wyjechał z fabryki w Zwickau. Teraz czas na produkcję elektryków!

2020-06-29 22:18
Ostatni spalinowy Golf wyjechał z fabryki W Zwickau. Teraz czas na produkcję elektryków!
Autor: Volkswagen Ostatni spalinowy Golf wyjechał z fabryki W Zwickau. Teraz czas na produkcję elektryków!

W piątek 26 czerwca z taśm fabryki samochodów w Zwickau zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym — Golf R Variant siódmej generacji w kolorze białym Oryx, wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 2-litrów, generujący 300 KM i 400 Nm. Od teraz w fabryce będą wytwarzane wyłącznie samochody elektryczne marki Volkswagen, a w przyszłości również marek Audi i Seat.

Prace adaptacyjne w hali nr 6, w której do tej pory powstawał Golf Variant, już się rozpoczęły. Po zaplanowanej na kilka letnich tygodni fazie przygotowawczej, w zimie bieżącego roku ruszy produkcja pierwszych samochodów elektrycznych Volkswgena, a z czasem także samochodów marki Audi i Seat.

Sprawdź: Oto Volkswagen ID.3! Jest przełomowy, jak kiedyś Garbus, a potem Golf i ma spopularyzować elektromobilność - GALERIA, WIDEO

Produkcja Volkswagena ID.3
Autor: Volkswagen Produkcja Volkswagena ID.3

Stopniowa transformacja fabryki w Zwickau to pierwsza taka w historii
Volkswagena przebudowa dużego zakładu samochodowego do potrzeb produkcji aut elektrycznych. W końcowej fazie, od 2021 roku, w Zwickau będzie powstawać w sumie sześć modeli skonstruowanych na płycie podłogowej MEB (tj. Volkswagen ID.3 czy Volkswagen ID.4) należących do trzech marek koncernu.

Zobacz: Tak brzmi elektryczny Volkswagen ID.3! Ten specjalny dźwięk ma zapobiec wypadkom - POSŁUCHAJ

W ramach kursów przygotowawczych wszyscy członkowie 8-tysięcznej załogi zostaną przeszkoleni w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych i pracy z prądem o dużej mocy. Łącznie do końca 2020 roku załoga z Zwickau weźmie udział w 20 500 dniach szkoleniowych. Dzięki temu producent będzie mógł zagwarantować w fabryce trwałe miejsca pracy.

Produkcja Volkswagena ID.3
Autor: Volkswagen Produkcja Volkswagena ID.3

Czas na elektryki

Nowy Volkswagen ID.3 został zbudowany na płycie modułowej płycie podłogowej MEB, która została zaprojektowana specjalnie do produkcji aut elektrycznych. Pierwszym elektrykiem przyszłości spod znaku Volkswagena będzie ID.3, który cieszy przestronnym wnętrzem, dynamicznymi właściwościami jezdnymi i przede wszystkim dużym zasięgiem. Podstawowa wersja tego modelu będzie kosztowała niecałe 130 tys. złotych.

Najnowsze