Oto najmocniejszy seryjnie produkowany 4-cylindrowy silnik turbo

2019-06-10 21:44

Ultranowoczesny proces produkcji w Affalterbach pozwolił niemieckim inżynierom stworzyć najmocniejszy seryjnie produkowany 4-cylindrowy silnik turbo na świecie. Zupełnie nowa 2-litrowa jednostka Mercedes-AMG o oznaczeniu M 139 generuje aż 421 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Czy można jeszcze mówić o jakichkolwiek granicach?

Kiedy Mercedes-AMG w 2015 r. zaprezentował poliftowego Mercedesa Klasy A 45 o oznaczeniu W176, wszyscy byli przekonani, że 381 KM i 475 Nm w kompaktowym hatchbacku to już rekordowy wynik — cóż, wszyscy się myliliśmy. Względem swojego poprzednika — jednostki benzynowej M 133 — znanej z modeli A 45 i CLA 45 - nowy silnik M 139 generuje aż 421 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Sprawdź: Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC - Kultowy design, inteligencja i ogromna siła - GALERIA

Z mocą jednostki wynoszącą do 211 KM z 1-litra pojemności, nowa jednostka wyprzedza osiągami wiele konstrukcji samochodów supersportowych. Nowy silnik produkowany na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach będzie występował w dwóch wariantach. Podstawowy będzie generował 387 KM, zaś model S już 421 KM. Taka logika polityki produktowej bardziej odpowiada życzeniom klientów.

Zobacz: Najmocniejszy hot-hatch świata nadchodzi! Mercedes-AMG A45 wkrótce ujrzy światło dzienne

Nowa polityka ma sens, ponieważ wcześniej gorące kompakty występowały wyłącznie w jednej odmianie "45". Teraz klienci będą dysponować wachlarzem wyboru spośród aż trzech modeli "35", "45" i "45 S". Rekordowo silna jednostka trafi pod maskę sportowej Klasy A, Klasy A Limuzyna, Klasy CLA, Klasy CLA Shooting Break i nieuniknione, że znajdzie się także w nadchodzącym Mercedesie Klasy GLB.

WIDEO - taki jest Mercedes-AMG A 35

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki